گزارش و خبر

مجموعه‌ای کامل با امکاناتی ویژه
ساخت ورزشگاه جدید در اولویت دولت
در روزهای گذشته بحث ساخت ورزشگاهی در شأن ورزشکاران کشورمان در تهران با دستور رئیس‌جمهور مطرح شد و در حال حاضر مسئولان مربوطه در فکر مکان‌یابی در خصوص ساخت این ورزشگاه هستند. در این بین پیشنهاد شد که ورزشگاه جدید در اطراف فرودگاه امام(ره) ساخته شود. در این خصوص نشستی برگزار شد و محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: «در دولت عزم جدی برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. جای یک کار بزرگ در حوزه ورزش در کارنامه این دولت و دولت‌های پس از انقلاب خالی بود و قصد داریم با توجه به ضرورت اجتماعی و نیاز حوزه ورزش، این کار را با ساخت یک استادیوم بزرگ انجام بدهیم. تهران نیاز به یک ورزشگاه فاخر دارد. در نشست اخیر رئیس‌جمهور با ورزشکاران نیز قرار شد این موضوع به سرعت انجام شود. گام اول برای نهایی کردن موضوع مکان‌یابی است و زمین‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر نیز پیشنهاد شد‌. با توجه به پیشنهادات تولیت آستان امام خمینی(ره) قرار شد مجموعه در این منطقه ساخته شود. قرار نیست صرفاً یک ورزشگاه باشد بلکه به صورت یک مجموعه کامل ورزشی خواهد بود. باید زودتر طرح آن را نهایی کنیم. برای ساخت ورزشگاه نیز با دو مجموعه بزرگ مذاکراتی انجام داده‌ایم. کار در اولویت مسائل دولت است. رئیس‌جمهور تأکید کرده و آقای مخبر، معاون اول نیز شخصاً پیگیر است. این کار قطعاً جزو کارهای ماندگار دولت خواهد شد و نماد یک کار عمرانی در ورزش می‌شود.» علاوه بر این کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان هم پس از اتمام نشست، این صحبت‌ها را انجام داد: «آنچه برای احداث یک مجموعه ورزشی اهمیت دارد، دسترسی به زیرساخت‌هایی مثل فرودگاه، اتوبان، مترو و..‌. است. زمین نباید معارض داشته باشد. این زمین نه تنها معارض ندارد بلکه مربوط به اداره منابع طبیعی است و اصلاً مشکلی ندارد. زمین بسیار خوبی است و از لحاظ فنی نیز مورد تأیید قرار دارد. ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر با انجام کارهای مطالعاتی کلنگ احداث مجموعه نیز زده شود.» او در پاسخ به این سؤال که با توجه به وجود ورزشگاه‌های آزادی و تختی در تهران در استان تهران آیا بهتر نبود هزینه‌هایی که قرار است صرف ساخت مجموعه جدید شود، برای آنها پرداخت شود، گفت: «تهران از لحاظ سرانه ورزشی با توجه به جمعیت خود سهم پایینی دارد. اگر قرار بود از همان مجموعه‌ها استفاده کنیم، افزایش سرانه نداشتیم. باید این مورد را هم مدنظر قرار بدهیم. ضمن اینکه زمینی که اکنون مدنظر قرار گرفته شاید از لحاظ زیرساختی از همین دو مجموعه بهتر باشد. لذا با احداث مجموعه جدید به سرانه فضای ورزش تهران اضافه خواهد شد که خواست مردم پایتخت است.»


قلعه‌نویی، تماشاگر بازی پرسپولیس
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که همراه با برخی از مسئولان این تیم برای حضور در کارگروه ویژه جام ملت‌ها که به مدت ۴ روز در دوحه برگزار می‌شود به قطر سفر کرده است، امشب با حضور در ورزشگاه، بازی الدحیل مقابل پرسپولیس را هم تماشا خواهد کرد.
 

تمجید از استقبال اصفهانی‌ها
کاروان الاتحاد در حالی برای بازی با سپاهان با حضور ستارگانی مثل فابینیو و کانته وارد اصفهان شد که باشگاه سپاهان استقبال خوبی با گل از کاروان این تیم داشت و کاروان تیم عربستانی با اسکورت ویژه با احترام به هتل منتقل شد؛ موضوعی که در رسانه‌های عربستان بازتاب مثبتی داشت و نشریه الشرق الاوسط نوشت: «کاروان الاتحاد به گرمی در ایران استقبال شد و بازیکنان در هتل اقامتگاه‌شان از فضای شهر اصفهان لذت می‌برند.» سایت اسپورت عربستان هم نوشت: «لحظات خوبی برای کاروان الاتحاد در شهر اصفهان در ایران رقم خورد و با استقبال خوب برای دیدار با سپاهان آماده می‌شوند.»


رأی تخلف عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون
محکومیت به بازگرداندن پول
سازمان بازرسی کل کشور، اخیراً در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواهان برخورد رکن قضایی فدراسیون با تخلف یکی از اعضای سابق هیأت رئیسه شده است. به گزارش تسنیم، این عضو سابق هیأت رئیسه در زمان حضورش به عنوان یکی از اعضای اجرایی فدراسیون تخلفاتی انجام داده و به همین دلیل، هم در دادگاه بدوی و هم تجدیدنظر محکوم شده است. اتهام این مدیر که مدت‌ها در فدراسیون فوتبال مسئولیت اجرایی داشته، تصرف غیرقانونی و تحصیل مال از طریق نامشروع است. رأی بدوی مربوط به تاریخ 28 اردیبهشت 1401 بوده و رأی تجدیدنظر و قطعی 6 آذر سال 1401 صادر شده است. بر اساس رأی قطعی صادره که به فدراسیون فوتبال نیز ارسال شده، این عضو هیأت رئیسه به بازگرداندن 45 میلیون تومان، 55 هزار و 600 دلار و 37 هزار 670 یورو محکوم شده است. او البته باید همین مبلغ که حدود 5 میلیارد تومان می‌شود را به صندوق دولت واریز کند. این در شرایطی است که در حکم اولیه، این عضو سابق هیأت رئیسه باید دو برابر مبلغ یاد شده را به صندوق دولت واریز می‌کرد اما در حکم قطعی این مبلغ به همان میزانی که باید به فدراسیون بازگرداند (حدود 5 میلیارد تومان) تغییر کرده است. برای نامبرده 39 ضربه شلاق نیز در نظر گرفته شده بود که تبدیل به جریمه نقدی شده است. نکته مهم این است که سه ماه بعد از صدور رأی قطعی، این حکم باید اجرا می‌شد و طبیعتاً فدراسیون فوتبال به آن واکنش نشان می‌داد اما مشخص نیست چرا چنین اتفاقی بعد از گذشت 10 ماه رخ نداده است. از این رو سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده که قانون در این باره باید رعایت شود.

جستجو
آرشیو تاریخی