ستاره‌های نام آشنا در لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم‌های ایرانی

کوتینیو هست اما بنزما نه!

حامد جیرودی
خبرنگار

لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2023 از جذابیت‌های زیادی برخوردار است. چرا که ستاره‌های مطرح فوتبال جهان که تا همین چند وقت پیش در لیگ قهرمانان اروپا و تیم‌های مطرحی چون رئال مادرید، بارسلونا، منچســـتریونایتـــــــد، منچستــــرســـــــیتی و لیورپول توپ می‌زدند، پا به قاره کهن و تیم‌های عربستانی، قطری و اماراتی گذاشـــــته‌اند و همین موضــوع باعــث شــده تـا علاقه مندان به فوتبال، با اشتیاق بیشتری این رقابت‌ها را دنبال کنند. همین هفته پیش بود که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان، با دیگر ستاره‌های مطرح النصر مانند سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ، آیمریک لاپورت و مارکو اوتاویو به ایران آمد و مقابل پرسپولیس قرار گرفت؛ اتفاقی که با استقبال پرشور هواداران فوتبال ایران همراه شد و بازتاب زیادی داشت. هر چند که این موضوع با حواشی و بی‌نظمی‌هایی نیز همراه بود ولی در کل حضور رونالدو و یارانش در ایران برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا، به یکی از مهم‌ترین سوژه‌های مهم فوتبال ایران تبدیل شد و در صدر اخبار قرار گرفت. حالا هفته دوم این رقابت‌ها از راه رسیده و تیم‌های ایرانی دوباره باید برابر این ستاره‌ها قرار بگیرند. پرسپولیس که برای بازی با الدحیل به قطر سفر کرده است، باید مقابل تیمی قرار بگیرد که در این فصل فیلیپه کوتینیو را جذب کرده است. ستاره 31 ساله برزیلی که سابقه بازی در تیم‌هایی چون اینتر، لیورپول، بارسلونا و بایرن مونیخ را در کارنامه‌اش دارد و در این فصل هم برای استون ویلا بازی می‌کرد اما از شهریور ماه به صورت قرضی به الدحیل آمد تا حضور در فوتبال آسیا را تجربه کند. کوتینتو در سال 2018، با 150 میلیون یورو گران‌ترین خرید بارسا شد و قرار بود جانشین نیمار شود اما هیچ وقت نتوانست در حد و اندازه‌های مبلغی که برایش هزینه شد، بازی کند. حالا باید دید او که 68 بازی ملی دارد و 21 گل هم برای سلسائو به ثمر رسانده، مقابل پرسپولیس چه نمایشی خواهد داشت. البته الدحیل به غیر از کوتینیو، مایکل اولونگا گلزن کنیایی را هم در ترکیبش دارد که تاکنون هشت گل به تیم‌های ایرانی (5 گل به استقلال و 3 گل به سپاهان) زده و در بازی اخیر ایران برابر کنیا هم دروازه تیم ملی را باز کرد و حضور کوتینیو و اولونگا نشان می‌دهد که سرخپوشان پایتخت، چه کار سختی در این دیدار دارند. اما در دیگر دیدار، الاتحاد در شرایطی به اصفهان آمده که کریم بنزما مهم‌ترین بازیکن خود و دارنده توپ طلای 2022 فوتبال جهان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما نبود این ستاره فرانسوی سابق رئال مادرید، دلیلی بر این نیست که تیم عربستانی، سلاح‌های دیگری نداشته باشد. از انگولو کانته هافبک فرانسوی مطرح و سابق چلسی گرفته تا فابینیو مدافع برزیلی و سابق لیورپول و لوئیس فیلیپه مدافع سابق لاتزیو و تیم ملی ایتالیا. این تیم در خط حمله عبدالرزاق حمدالله مهاجم مراکشی را هم در اختیار دارد که او هم هفت بار دروازه تیم‌های ایرانی را باز کرده است. بازیکنی که اخباری مبنی بر احتمال پیوستن او به پرسپولیس هم مطرح بود اما این انتقال رخ نداد و حالا حمدالله باید در قالب بازیکن الاتحاد برابر سپاهان به میدان برود. در کل، حضور این ستاره‌های نام آشنا برابر تیم‌های ایرانی، اتفاقی است که جذابیت زیادی دارد و حتی از لحاظ فنی هم به رشد فوتبال آسیا کمک می‌کند.
گفتنی است نیمار را هم باید به جمع این ستاره‌ها اضافه کرد. بازیکن برزیلی قرار است به همراه دیگر ستاره‌های الهلال عربستان سه شنبه در ورزشگاه آزادی مقابل دیگر نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا یعنی نساجی  قرار بگیرد. حضور این بازیکن سابق بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در ایران هم توجه بسیاری را به خود معطوف کرده است.

 

برش

واکنش نیمار به چمن آزادی: این امکان ندارد!

صبح دیروز ویدیویی در فضای مجازی و رسانه‌های ورزشی ایران با موضوع ترمیم سنتی چمن ورزشگاه آزادی منتشر شد که طی آن کارگران با گره‌زنی چمن در نقاط خالی و همچنین جابه‌جایی تکه‌های بخش‌های نامساعد چمن، سعی در بهبود کیفیت چمن ورزشگاه آزادی داشتند. اتفاقی که بازتاب زیادی در رسانه‌های بین‌المللی هم داشت و حتی صفحه رسمی لیگ برتر فوتبال عربستان هم این ویدیو را پوشش داد و درخصوص آن نوشت: «چمن ورزشگاه آزادی که سه‌شنبه میزبان بازی نساجی و الهلال است؛ فاجعه‌آمیز.» انتشار این ویدیو در حساب کاربری این نهاد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) واکنش تأمل‌برانگیز نیمار را در پی داشت و فوق‌ستاره برزیلی الهلال که سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی به همراه سایر ستاره‌های بین‌المللی این تیم به مصاف نساجی خواهد رفت، در واکنش به این ویدیو نوشت: «این امکان ندارد.» حالا باید دید در ساعات آینده و منتهی به بازی به‌خصوص با حضور بازیکنان و اعضای این تیم در ورزشگاه آزادی دامنه واکنش‌ها به وضعیت بد چمن این ورزشگاه چه ابعادی پیدا خواهد کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی