صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره:
چاره‌ای جز پوشش بیمه
در حوزه روانشناسی نداریم
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اعلام اینکه ۲۰‌ هزار روانشناس با پروانه تخصصی و مجوز در کشور فعالیت دارند، گفت: ۷۰ درصد از مردم به دلیل نبود پوشش بیمه نمی‌توانند به روانشناسان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، علی فتحی در نشست خبری افزود: طبق تحقیقات انجام شده حدود ۲۰ درصد جامعه مشکلات روانشناختی دارند و باید به داد آنان رسید. چاره‌ای نداریم جز اینکه گسترش پوشش بیمه در حوزه روانشناسی را جدی بگیریم. وی درباره تعرفه‌های روانشناسان نیز گفت: در حال حاضر تعرفه کارشناسی ارشد ۲۳۰ هزارتومان و تعرفه دکتری ۲۷۰هزار تومان است. این رقم جوابگوی مخارج دفاتر روانشناسی نیست و باید فکری در این خصوص برای همکاران شود به گونه‌ای که مردم هم توان پرداخت را داشته باشند. فتحی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه برخورد با روانشناس نماها، گفت: در دوره قبل فهرستی در این زمینه تهیه و اسامی روانشناس‌نماها در سایت بارگذاری شد. مردم می‌توانند این اسامی را ببینند اما رسانه‌ها باید روی این امر کار کنند تا مردم بدانند کدام خانم یا آقا مدرک روانشناسی ندارد و مشاور نیست.
تدوین سند سلامت روانی
وی از تدوین سند سلامت روانی خبر داد و گفت: پیش‌نویسی را اعضای شورای مرکزی آماده کرده‌اند و وزارت بهداشت نیز در این رابطه پیش‌نویسی تهیه کرده است که ما هر دو را جمع‌آوری می‌کنیم تا سند سلامت روان را با توجه به اسناد بالادستی خود تدوین ‌کنیم.


وزیر بهداشت:
برای افزایش بالگرد اورژانس و موتورلانس نیاز به حمایت داریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت افزایش بالگردهای اورژانس هوایی و همچنین حمایت از توسعه ناوگان موتورلانس‌ها تأکید کرد.
به گزارش مهر، بهرام عین‌اللهی در مراسم سالروز بزرگداشت فوریت‌های پزشکی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امروزه اورژانس یک مجموعه علمی است. امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم بالگردهای بیشتری برای اورژانس هوایی در اختیار بگیریم.

جستجو
آرشیو تاریخی