صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

چمران

خودروسازان به تعهد خود برای تأمین اتوبوس‌های پایتخت عمل کنند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رونمایی از چند دستگاه اتوبوس گفت: البته با این اقدام رضایت مدیریت شهری جلب نمی‌شود و همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا خودروسازان دستگاه‌هایی را که قول داده بودند، تأمین کنند.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختصاص بودجه سه برابری برای ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: در بودجه امسال علاوه بر۱۷ هزار میلیارد تومان رقم پیش‌بینی شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شد. وی با اشاره به گلایه شهروندان درباره ایجاد صف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی گفت: چند روز دیگر آلودگی و وارونگی هوا پیش می‌آید و مشکلات سال‌های قبل تکرار می‌شود؛ باید ببینیم کشورهای دیگر چه کردند؟ به عنوان نمونه در پکن سوخت اصلاح شده و وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کرده است.
 
جمع‌آوری پل‌های عابر تصادفات جرحی و فوتی را افزایش خواهد داد
جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری ۳۰ پل عابر پیاده در تهران به عنوان محل امن تردد مردم گفت: این اقدام تصادفات جرحی و فوتی را بشدت افزایش خواهد داد و موجب از بین بردن صدها میلیارد تومان سرمایه است.
 
تأکید بر جلوگیری از سد معبر صنوف
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره سد معبر صنوف گفت: پیاده‌رو محل تردد افراد است؛ در حالی که اکنون برخی رستوران‌ها پیاده‌رو را اشغال کرده‌‌اند و مردم مجبورند جان خود را در معرض خطر قرار دهند و در خیابان‌ تردد کنند. مهدی عباسی افزود: چطور اجازه می‌دهیم که برخی نمایشگاه‌های خودرو یک خط از خیابان را با خودروهای خود اشغال کنند؟ وی در تذکری دیگر با بیان اینکه شهرداری تهران از حالا باید لایروبی انهار را آغاز کند، افزود: اگر این اقدام انجام نشود، شاهد آبگرفتگی خواهیم بود که زیبنده شهر تهران نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی