صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از گوشه و کنار ایران

 کلاهبرداری به بهانه خرید خانه در خارج
گروه حوادث/فردی که با هویت‌های جعلی در پوشش خرید ملک در خارج از کشور اقدام به کلاهبرداری دو میلیون یورویی از مردم کرده بود، دستگیر شد.
 سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام مرجع قضایی مبنی بر کلاهبرداری فردی سودجو با هویت‌های جعلی از ۳۱ نفر رسیدگی به موضوع در دستورکار مأموران پلیس بین‌الملل فراجا قرار گرفت و مشخص شد وی با تأسیس و ثبت یک شرکت خود را نماینده یک شرکت اروپایی معرفی کرده‌ و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور، وعده خرید املاک در خارج از کشور را به اتباع ایرانی داده بود. اما از ۳۱ نفر به مبلغ دو میلیون یورو، معادل حدود 100 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است. پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و سرانجام با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، متهم هنگام ورود به کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازداشت و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

مرگ 2 کارگر زیر آوار
گروه حوادث/ریزش ساختمان در حال احداث در شهر جوپار منجر به مرگ دو کارگر شد.
 رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در پی وقوع سانحه ریزش ساختمان در حال احداث در شهر جوپار، دو کارگر  زیر آوار محبوس شدند.وی با اشاره به اعزام دو تیم امداد و نجات از جمعیت هلال احمر مرکز استان کرمان و شهر ماهان به محل حادثه اظهار داشت: این افراد پس از دو ساعت تلاش توسط نیروهای هلال احمر رهاسازی شدند اما هر دو کارگر زیر آوار جان باخته بودند.

کشف 90 کیلو شیشه در دو پایانه مرزی
گروه حوادث/رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف حدود ۹۰ کیلوگرم مخدر صنعتی شیشه در دو پایانه مرزی دوغارون و ماهیرود از سوی مأموران یگان حفاظت گمرک خبر داد.
 سردار رضا بنی‌اسدی‌فر، در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارکنان یگان حفاظت گمرک در پایانه‌های مرزی دوغارون و ماهیرود حین کنترل مسافران ورودی به کشور به دو زن که از کشورهای همسایه شرقی وارد خاک کشورمان شده بودند مشکوک شده و بعد از بازرسی کوله پشتی آنان، موفق به کشف ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم موادمخدر از نوع شیشه شدند.رئیس پلیس پیشگیری فراجا افزود: همچنین در گمرک مرز ماهیرود نیز کارکنان یگان حفاظت گمرک با همکاری واحد سگ‌های موادیاب به یک دستگاه خودرو کامیون تانکر کشنده به رانندگی یکی از اتباع خارجی که قصد ورود به کشور را داشت مظنون شده و خودرو وی را متوقف کردند. با کمک سگ‌های موادیاب در نهایت مخازن بار کامیون مذکور از محل جداسازی و مورد بازدید قرار گرفت. پس از برشکاری مخازن مشخص شد مخزن به‌صورت دوجداره از ورق گالوانیزه طراحی شده است که در جریان آن ۷۸ کیلو و ۷۵۰ گرم مخدر صنعتی شیشه که در فویل‌های آلومینیومی پیچیده شده بود کشف و ضبط شد.

قاتل بدهکار قصاص می‌شود
گروه حوادث/ مرد بدهکار که به خاطر ۱۵۰ میلیون تومان دوستش را کشته و جسدش را در باغش دفن کرده بود به مجازات مرگ محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شهریور سال گذشته زن جوانی خبر ناپدید شدن همسرش را به پلیس اعلام کرد و گفت: شوهرم با دوستش ساسان قرار داشت و به من گفت می‌خواهد پولی را که به ساسان قرض داده پس بگیرد اما دیگر خبری از او نشد.
بدین ترتیب ساسان بازداشت شد و در بازجویی‌ها به قتل دوستش با شلیک گلوله به سر اعتراف کرد و گفت که جسد را در باغ مقتول دفن کرده است.وقتی متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد، گفت: ما سال‌ها با هم دوست بودیم. من هرگز نمی‌خواستم او را بکشم و حالا پشیمان هستم . مدتی قبل مقتول ۱۵۰ میلیون تومان به من پول قرض داده بود. قرار بود با پول کار کنم و پس از چند ماه پول را به او برگردانم.اما او یک‌باره با من تماس گرفت و گفت پولش را می‌خواهد. من به او گفتم فعلاً پولی در بساط  ندارم و تا چند ماه آینده بدهی‌ام را پرداخت می‌کنم اما او اصرار داشت پول را زودتر بدهم. روز حادثه وقتی به باغش رفتم سوئیچ خودروی مرا برداشت و گفت تا پولم را پس ندهی خودرو را نمی‌دهم. من هم عصبانی شدم و با شلیک گلوله او را کشتم و جسدش را هم در انتهای باغ دفن کردم.در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند.

تصادف مرگبار خودروی دانش آموزان در سرپل ذهاب
گروه حوادث/برخورد ۲ دستگاه خودرو سواری در شهرستان سرپل ذهاب منجر به مرگ راننده و مصدوم شدن چهار دانش‌آموز شد.
 مرزبان بساطی معاون فرماندار سرپل ذهاب درباره این حادثه گفت: عصر شنبه یک خودرو پراید حامل 4 دانش‌آموز روستای کلاشی حین برگشت از مدرسه خوارزمی در نزدیکی روستای زرین جوب با یک سواری پژو 405 برخورد کرد. در این سانحه راننده خودرو پراید بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده جان باخت و چهار دانش‌آموز نیز مصدوم شدند که برای مداوا به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب انتقال یافتند؛ راننده مجروح پژو نیز پس از درمان اولیه ترخیص شد.
 وی گفت: از دانش‌آموزان مصدوم این سانحه که در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند، 3 نفر با حال مساعد ترخیص شدند اما یکی از آنها که سطح هوشیاری پایین‌تری داشت، بستری است. سرهنگ سیروس فلاحی فرمانده پلیس راه قصرشیرین گفت: در این حادثه راننده خودرو پژو مقصر بوده است ضمن اینکه سواری پراید سرویس رسمی مدرسه نبوده و به‌صورت عبوری دانش‌آموزان را جابه‌جا می‌کرده است که راننده آن بلافاصله پس از سانحه در دم فوت کرد.احمد راستین معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب با بیان اینکه دانش‌آموزان مصدوم در این حادثه در نوبت عصر در مقطع اول متوسطه مدرسه خوارزمی این شهرستان تحصیل می‌کنند، گفت: خودروی سواری پراید سرویس مدرسه نبوده چون در سرپل ذهاب سرویسی که در قرارداد آموزش و پرورش این شهرستان برای انتقال و جابه‌جایی دانش‌آموزان باشد، نداریم.
 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی