صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

طرح پلیس راهور تهران بزرگ اجرا شد

شکار شبانه رانندگان متخلف در پایتخت

گروه حوادث/ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای تأمین امنیت ترافیکی شبانه پایتخت طرح شکار را با هدف تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی به اجرا درآورد.
 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح شکار که نیمه شب شنبه در بزرگراه‌های پایتخت عملی شد، گفت: در ساعات پایانی شب و نخستین ساعات بامداد شاهد خلوتی معابر و به خصوص بزرگراه‌ها در پایتخت هستیم و همین موضوع سبب شده تا برخی از رانندگان در هنگام شب‌ با سرعت زیادی رانندگی کنند و به تبع آن احتمال ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی، انجام حرکات نمایشی و... نیز بیشتر می‌شود و امنیت ترافیکی برای دیگر رانندگان به خطر می‌افتد.
پلیس راهور نیز برای تأمین امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات ناشی از این تخلفات طرح شکار را با هدف تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در طول شب به اجرا درآورده است. در این طرح تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور در معابر پایتخت و به خصوص بزرگراه‌ها مستقر می‌شوند.
موسوی‌پور ادامه داد: در نیمه نخست امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر در حوادث رانندگی پایتخت جان خود را از دست دادند که حدود ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت پایتخت، در بزرگراه‌ها رخ داده است. همچنین ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران در طول شب اتفاق افتاده است. همین موضوع ضرورت اجرای طرح شکار را به خوبی نشان می‌دهد. در چنین شرایطی، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وظیفه خود دانست که اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در طول شب در بزرگراه‌های پایتخت را از شنبه آغاز کند و این طرح را ادامه دهد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مصادیق تخلفات رانندگی که پلیس با آن برخورد خواهد کرد، گفت: حرکات مارپیچ، سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد خودروهای سنگین در لاین تندرو بزرگراه‌ها و استفاده از بوق شیپوری و توقف در حاشیه بزرگراه‌ها از جمله این تخلفات است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: براساس مقررات، خودروهایی که مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان شوند، ۷۲ ساعت در پارکینگ توقیف خواهند شد.
وی با بیان اینکه در این طرح با خودروهای دارای پلاک مخدوش نیز برخورد می‌شود، گفت: مخدوش بودن پلاک یا نداشتن پلاک، خط قرمز پلیس راهور است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی