صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و یک - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

   مجتبی ذوالجودی، معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر لزوم همکاری ۵ کشور برای کنترل و حفاظت از دریای خزر گفت: به علت خشکسالی و کاهش تراز آب دریای خزر، آلودگی‌های موجود در آن با غلظت بیشتری نمود پیدا می‌کند. دریای خزر در یک فضای بسته قرار دارد بنابراین با تبخیر زیاد و کاهش تراز آب، آلودگی‌هایی که وارد آن می‌شوند به دلیل افزایش غلظت، بیشتر خودشان را نشان می‌دهند.
 علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور گفت: برگزاری جشنواره میراث فرهنگی در قزوین و تولید محتوا با موضوع ظرفیت‌های مختلف میراث ‌فرهنگی این استان قطعاً زمینه معرفی شایسته قزوین در سطح ملی را فراهم می‌کند.
 حسن محمدی‌ادیب، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو و دبیر کل سازمان «دی هشت» در مهرماه در اردبیل در راستای برنامه‌های رویداد «اردبیل۲۰۲۳» خبر داد.
 چهارمین فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه کله‌کوب آیسک شهرستان سرایان که از معدود محوطه‌های پیش از تاریخ استان خراسان‌جنوبی است با هدف شناسایی لایه‌های برجای مانده از آغاز شهرنشینی در این محوطه در حال انجام است.
 بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: بر پایه بررسی‌های انجام شده، پنج گونه پستاندار در حیات‌وحش استان در معرض خطر انقراض قرار دارند. گورخر ایرانی، یوزپلنگ ایرانی، پلنگ ایرانی، گربه شنی و گربه پالاس از جمله پستانداران حیات‌وحش استان سمنان در خطر انقراض هستند.
 یاور عبیری، رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی ایران گفت: رشد قارچ‌گونه واحدهای غیرمجاز بلای جان بومگردی شده و هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد.
 علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌‌زیست تأکید کرد: از معاونت علمی ریاست‌جمهوری می‌خواهم که به وزارت کشور (معاونت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها) کمک کند حداکثر تا پایان مهرماه با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به حذف بوی بد سایت پسماند آزادشهر استان گلستان اقدام کنند. همچنین سناریوی میان‌مدت مدیریت پسماند که توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با همکاری مدیریت پسماند استان در خصوص سایت زباله آزادشهر انجام شده است، در صورت تأمین اعتبارات تصویب شود.
جستجو
آرشیو تاریخی