حوادث جهان

مرگ دختر دانش‌آموز در تصادف
واژگونی اتوبوس مدرسه در انگلیس دو کشته بر جا گذاشت.
در این حادثه جسیکا بیک 15 ساله و راننده اتوبوس کشته شدند و یک پسر 14 ساله نیز با جراحات شدید در بیمارستان بستری شد.
 به گزارش­ بی‌بی سی، پلیس در حال تحقیق درباره علت سانحه واژگونی یک اتوبوس مدرسه است. در این حادثه که روز جمعه در نزدیکی لیورپول رخ داد دو نفرکشته و شماری مجروح شدند.این اتفاق در زمان جابه‌جایی شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه به مدرسه دیگری در آزاد راهی میان چستر و لیورپول رخ داد.
گرمی رابسون، رئیس پلیس مرسی ساید گفت: مقامات با خانواده‌های دو نفر کشته‌شده در این تصادف ویرانگر ابراز همدردی می‌کنند.
 
سیل نیویورک وضعیت را اضطراری کرد
سیل ناشی از طوفان شدید و بارش 20 سانتیمتری باران در شهر نیویورک امریکا باعث اعلام وضعیت اضطراری شد.
 به گزارش بی‌بی سی، «کتی هوکول»، فرماندار نیویورک گفته است: این یک طوفان خطرناک است. من در سراسر شهر نیویورک، «لانگ آیلند» و دره «هادسن» به دلیل بارش شدید باران که در سراسر منطقه شاهد آن هستیم، وضعیت اضطراری اعلام می‌کنم.او از مردم خواست تا برای ایمنی خود اقدامات لازم را انجام دهند و هرگز در جاده‌های سیلزده رفت و آمد نکنند.
 بارش باران شدید در پی رسیدن طوفان استوایی «افلیا» است و قرار است بارش باران ادامه داشته باشد.

کشف گنج در یک خانه نروژی
 یک خانواده نروژی در منطقه‌ای مسکونی در جنوب این کشور پس از آنکه گوشواره‌ طلای خود را گم کردند، تصمیم گرفتند با فلزیاب آن را در باغچه جلوی خانه‌شان جست‌و‌جو کنند. آنها اما در عوض اشیایی با قدمت بیش از هزار سال متعلق به دوران وایکینگ‌ها را پیدا کردند. آنها به محض روشن کردن فلزیاب به یک سگک حکاکی‌شده و کاسه‌ای شکل و همچنین یک شیء مدفون دیگر برخورد کردند که به نظر می‌رسد متعلق به دوران وایکینگ‌ها باشد.
 به گزارش یورونیوز، کارشناسان معتقدند این دو شیء فلزی در مراسم تدفین یک زن در قرن نهم میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. آنان بر این باورند که آثار کشف‌شده به زمان حضور وایکینگ‌ها در جزیره جومفرولند در سواحل جنوبی نروژ برمی‌گردد.
 باستان‌شناسان قبلاً اطلاع داشتند که در جومفرولند در ناحیه وستفولد اوگ تلمارک سکونتگاه‌هایی با قدمت صدها سال وجود داشته است، اما شواهد موجود پیش از این تنها تا اوایل قرون وسطی عقب می‌رفت.
یکی از کارشناسان گفته است که قدمت سگک بین ۷۸۰ تا ۸۵۰ سال قبل تخمین زده می‌شود.
 
6 کشته در تصادف ترکیه
در اثر واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس مسافری در شمال ترکیه دست‌کم 41 نفر کشته و زخمی شدند.
به گزارش رسانه‌های آنکارا، در این سانحه که نیمه شب جمعه در منطقه مرزیفون استان آماسیا رخ داد، یک اتوبوس مسافری بین شهری که از آنکارا عازم توکات بود پس از انحراف به چپ واژگون شد و در اثر آن 6 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند.
در چهار سانحه جاده‌ای که در یک ماه گذشته برای اتوبوس‌های بین‌شهری ترکیه رخ داده دست‌کم 71 نفر کشته و 116 نفر نیز زخمی شده‌اند.
 
نگرانی از تصادفات دوچرخه سواران در ایتالیا
مقامات شهر «میلان» در ایتالیا، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها را مجبور به نصب حسگرهای نقطه کور کرده‌اند تا به این ترتیب از تلفات جاده‌ای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده کاسته شود.
 به گزارش یورونیوز، اجبار خودروهای سنگین به نصب حسگرهای نقطه کور مورد استقبال بسیاری از ساکنان شهر قرار گرفته که بویژه در پی همه‌گیری کووید۱۹ به استفاده از دوچرخه‌ برای رفت و آمد تمایل بیشتری نشان داده‌اند. بر اساس تحقیقات «پائولو بوزوتو»، استاد برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه
«پلی تکنیک» میلان، در سال ۲۰۲۲ میلادی تصادف دوچرخه در میلان ۱۴۶۷ مورد بوده است.«جوزپه سالا»، شهردار میلان نیز در این باره گفت: مهم است که بتوانیم دوچرخه‌سواران را ایمن کنیم زیرا با توجه به آمار این حوادث، ممکن است افراد بترسند و دیگر از دوچرخه استفاده نکنند.
 کلانشهر میلان همچنین با هدف کاهش آلودگی‌های هوا، رفت و آمد وانت، اتوبوس و کامیون‌ها در سطح شهر را در ساعات اداری روزهای دوشنبه تا جمعه در بیشتر نقاط شهر ممنوع کرده است.
 
کشف 2 هزار و 200 کیلو کوکائین در آب‌های ایرلند
 نیروی دریایی ایرلند اعلام کرد که سه‌شنبه گذشته یک کشتی حامل بیش از ۲.۲ تن کوکائین به ارزش ۱۵۷ میلیون یورو را در سواحل این کشور رهگیری و توقیف کرده است. بازرسان معتقدند که منشأ این کوکائین، یک کارتل کلمبیایی بوده و به مقصد قاره اروپا بارگیری شده است.
به گزارش یورو نیوز؛ پلیس گفته این بزرگترین کشف و ضبط مواد مخدر است که تاکنون در ایرلند انجام شده است.
 بنا به گزارش نیروی دریایی، تاکنون دست‌کم دو مرد (از بریتانیا و اوکراین) در ایرلند در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند.
آنها در زمان تلاش برای انتقال این محموله از کشتی باری به یک قایق ماهیگیری دستگیر شدند. در جریان این عملیات، پنج مرد دیگر از کشورهای ایران، اوکراین و هلند نیز دستگیر شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی