صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کار سخت والیبال در انتخابی المپیک

راه بقا از آلمان می‌گذرد

گروه ورزشی/ بعد از هت‌تریک قهرمانی والیبال درهانگژو، نوبت به تکرار سهمیه المپیک رسید، این‌بار در ریودوژانیروی برزیل. تیم‌ملی والیبال در سالی شلوغ، سر از خان حساس انتخابی المپیک درآورد. تیم بهروزعطایی که فصل مسابقات را در لیگ ملت‌ها بد استارت زد، قهرمانی آسیا هم در خانه ناکام ماند تا همه امیدش به قهرمانی بازی‌های آسیایی باشد؛ میدانی نه‌چندان جدی که از همان اول کارشناسان شانس قهرمانی را برایش قائل بودند. همین اتفاق هم افتاد و سومین قهرمانی بازی‌ها به ایران رسید تا ملی‌پوشان با انگیزه و آماده راهی برزیل شوند. میدانی سخت برای تحقق هدفی بزرگ‌تر؛هت‌تریک سهمیه المپیک آن‌هم در سفر57 ساعته و طاقت‌فرسا. جایی که تیم‌ملی والیبال ایران در گروهA  موسوم به گروه مرگ با تیم‌های برزیل میزبان، کوبا، آلمان، ایتالیا، قطر، جمهوری چک و اوکراین جنگی تمام‌عیار دارد.
تیم‌ملی والیبال با اضافه شدن مبین نصری و آرمان صالحی  به 12 مسافر هانگژو در دوبی، 14 نفره یعنی ترکیب سید محمد موسوی‌عراقی (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی، پوریا حسین‌خانزاده، مبین نصری، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی به ریودوژانیرو رسید. سرمربی تیم به خاطر سفر طولانی درهانگژو از برنامه تمرینی برای انتخابی المپیک غافل نشد، چراکه به گفته عطایی قرار است تیم با سهمیه به تهران برگردد:«ما به خودمان قول دادیم در برزیل سهمیه المپیک بگیریم. اگر‌ این کار‌ را انجام دهیم لیگ ملت‌های سال بعد برای ‌ما تورنمنت تدارکاتی می‌شود. همه انرژی بچه‌ها برای تصاحب سهمیه در برزیل صرف می‌شود اما اگر این اتفاق هم نیفتد، فرصت دوباره داریم.»
انتخابی المپیک برای تیم‌ملی والیبال همه جوره سخت است؛ از فاصله کم بین فینال بازی‌های آسیایی و شروع انتخابی المپیک گرفته تا سفر طولانی و رقبایش. ملی‌پوشان که بامداد دیروز به ریودوژانیرو رسیدند، ساعت 23:30 امشب در اولین بازی مقابل آلمان صف‌آرایی می‌کنند، تیم شانزدهم رنکینگ جهانی که بعد از رقابت‌های قهرمانی اروپا، حدود یک هفته‌ای است در برزیل بسر می‌برد. دو تیم تا به حال 9 بار با هم بازی کرده‌اند که چهار برد سهم ایران و 5 برد برای آلمان بوده است و امشب برای دهمین‌بار با هم رقابت می‌کنند، هر چند آخرین بازی تیم‌ملی والیبال با آلمان به هفته دوم لیگ ملت‌های 2023 به میزبانی هلند برمی‌گردد که3 بر صفر ایران برنده بازی بود. ملی‌پوشان دیروز بعد از صبحانه اولین جلسه آنالیز و هماهنگی را داشتند. به هر حال تیم عطایی برای شروع خوب انتخابی المپیک کار راحتی ندارد، آن هم مقابل آلمان که حالا پشت خط‌‌زنش گئورگی گروزه را دوباره برگردانده است؛ بازیکنی که تیم‌ملی ایران در قهرمانی جهان 2014 با سرویس‌های بی‌محابایش باخت بدی را تجربه کرد. بازیکنی که بار حملات آلمان را به دوش می‌کشد بنابراین کادر فنی باید فکری به حال مهار او انجام دهد. تیم‌ملی والیبال در صورت باخت به آلمان، خطر سقوط در رنکینگ جهانی تهدیدش می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی