ایران در ایران

بارش‌های پاییزی مناسبی در پیش است
سبزوار - رئیس سازمان هواشناسی گفت: آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش‌های پاییزی مناسبی در پیش است.
سحر تاجبخش در حاشیه بازدید از ایستگاه هواشناسی فرودگاه سبزوار به خبرنگاران گفت:‌ البته وجود بارش‌های مناسب در فصل پاییز، جبران کمبود بارش‌های سال‌های گذشته را نمی‌کند. وی اظهار داشت: خشکسالی و کاهش بارش‌ها در سه سال متوالی بر کشور حاکم بوده است که این موضوع در شرق کشور و خراسان رضوی محسوس‌تر بوده و شرایط سختی را برای این مناطق رقم زده است. تاجبخش با تأکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی گفت: در مدیریت آب شرب، صنایع، کشاورزی و سایر موارد باید دقت لازم صورت گیرد که در تأمین آب‌های سطحی و زیرزمینی شرایط مطلوب‌تری در کشور و بویژه مناطق شرقی ایجاد شود.
رئیس سازمان هواشناسی در سفر به سبزوار از سامانه کالیبراسیون بومی باد این شهرستان و ایستگاه هواشناسی فرودگاه شهدای سبزوار بازدید کرد.  نخستین سامانه کالیبراسیون بومی باد در ایران امسال در سبزوار به بهره‌برداری می‌رسد که به بخش مهمی از نیازهای این حوزه پاسخ خواهد داد.

مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد به سراسر سیستان و بلوچستان صادر شد
زاهدان- مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار به دستور استاندار سیستان و بلوچستان به سراسر استان صادر شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، پس از تفویض اختیار رئیس جمهور به استانداری استان، مجوز تردد خودروهای شماره‌گذاری شده منطقه آزاد چابهار در سطح این استان اعم از خودروهای سواری و سنگین صادر شد.
بر پایه این خبر، اقدام فوق در راستای تحقق خواسته چندین ساله مردم استان، اخذ مجوز تردد خودروهای شماره‌گذاری شده منطقه آزاد چابهار اعم از خودروهای سواری و سنگین مورد نیاز طرح‌های عمرانی در سطح سیستان و بلوچستان با جدیت مورد پیگیری و در دستور کار قرار گرفت.
بر اساس اختیارات تفویضی هیأت وزیران و ریاست جمهوری اسلامی ایران و به دستور استاندار سیستان و بلوچستان تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار در محدوده جغرافیایی استان بلامانع اعلام شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی