صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

 عطاءالله کاویان، مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: طبق انعقاد تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و محیط زیست مازندران در سال تحصیلی جدید، ۱۵ دانش‌آموز در رشته محیطبانی در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری تحصیل خود را آغاز کردند.
 سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جایگاه تمدن جیرفت در سطح دنیا شناخته شده است و می‌توان ادعا کرد که جیرفت یک مکتب در حوزه میراثی است.
 جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران می‌گوید: در بیشتر مسیرها با کمبود پرواز و البته قطار روبه‌رو هستیم. بخصوص در مسیرهای دورتر مانند کرمان و جنوب کشور این کمبودها بشدت حس می‌شود و تأثیر آن در نرخ اقامت مشهود است.
 غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست «قاچاق حیات وحش» را یکی از عوامل انقراض گونه‌ها دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با کمک فراجا و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و متولی امر در مقابله با قاچاقچیان مماشات نمی‌کند.
 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر برخورد این سازمان با هرگونه قصور دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک، گفت: سوءعملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک مشهود است. لذا ما به عنوان سازمان حفاظت محیط زیست در قبال وظیفه‌ای که در برابر مردم داریم کوتاه نمی‌آییم و با هر قصوری برخورد می‌کنیم.
 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از بازنگری قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی همچنین قانون مدیریت پسماندها در صحن مجلس خبر داد.
 محسن معصوم‌علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد: به منظور تعیین نحوه حفاظت از کتیبه‌های تاریخی گنجنامه نیاز به تشکیل کمیته فنی است.
 مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: یکی از عوامل مهم بروز بیماری در برخی درختان پارک جنگلی سرخه‌حصار که مجموعه منابع طبیعی را ناچار به قطع آنها کرده است، عدم آبیاری مناسب این درختان در سال‌های گذشته و بخصوص ایجاد اخلال در روند آبرسانی به این بوستان در ماه‌های گرم امسال بود که در چند مقطع اتفاق افتاد.
 مهدی قاسم‌زاده، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در استان سمنان خبر داد و گفت: جشنواره‌های سیب اروانه، سنجد کلامو، انگور شاهرود، عشایر سنگسر و جشنواره سفر به کویر سمنان از جمله این برنامه‌ها است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی