صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

نبرد جذاب در جام اتحادیه انگلیس
سیتیزن‌ها در خانه کلاغ‌ها
 ساعت 22:30 امشب، نبردی جذاب در جام اتحادیه انگلیس برگزار می‌شود. نیوکاسل با روحیه فوق‌العاده ناشی از پیروزی 8-0 مقابل شفیلدیونایتد، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی از منچسترسیتی پذیرایی می‌کند که با برد 2-0 مقابل ناتینگهام فارست به شروع کاملش در لیگ برتر این فصل ادامه داد. برد هشت‌گله نیوکاسل در زمین حریف پر از رکوردشکنی بود که برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر، هشت بازیکن در آن موفق به گلزنی شدند. ضمن اینکه نیوکاسل بهترین برد خارج از خانه‌اش در دوران لیگ برتر را به دست آورد. میهمان در نیمه اول با سه گل به برتری رسید و پنج گل هم در نیمه دوم زد. تیم ادی هاو شروع کمتر از حد انتظاری در این فصل داشت و سه مسابقه از چهار بازی اولش را باخت اما در این دو هفته اوضاعش فرق کرده و بعد از برد 1-0 مقابل برنتفورد و تساوی بدون گل برابر میلان، به این پیروزی رکوردشکن رسید تا ناگهان نیوکاسل به همان تیمی تبدیل شود که فصل قبل تا فینال جام اتحادیه رفت و در نهایت با قرار گرفتن در میان چهار تیم بالای جدول سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد. این یعنی تیم هاو به دنبال پایان دادن به پیروزی‌های بی‌وقفه منچسترسیتی است. در سمت مقابل، تیم پپ گواردیولا مقابل فارست در ۱۴ دقیقه ابتدایی دو گل جلو افتاد و به نظر می‌رسید شکست سنگین دیگری در انتظار ناتینگهام باشد اما یک لحظه جنون‌آمیز از رودری کاری کرد که میزبان مجبور شود پایش را از روی پدال گاز بردارد. جر و بحث رودری با مورگان گیبز وایت به اخراجش در دقیقه اول نیمه دوم منجر شد اما سیتی که تا پایان مسابقه یک یار کمتر داشت به مبارزه ادامه داد و در راه رسیدن به پیروزی هت‌تریک کرد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، در شرایطی برابر کلاغ‌ها به میدان می‌رود که تنها تیمی است که رکورد صددرصدی خود را حفظ کرده و هر شش بازی ابتدایی فصل را با پیروزی به پایان رسانده است و حالا باید دید این بازی جذاب چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

مشت نیمکت‌نشین به صورت داور
دیداری که 10 دقیقه طول کشید!
داماش گیلان دوشنبه در چهارچوب هفته چهارم لیگ دسته اول فوتبال و در ورزشگاه تختی خرم‌آباد، میهمان خیبر خرم‌آباد بود که این مسابقه به دقیقه 10 هم نرسید! پس از اینکه مهاجم تیم داماش در دقیقه 6 در محوطه جریمه خیبر روی زمین افتاد، بازیکنان تیم گیلانی اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که میثم حیدری داور این مسابقه معتقد بود خطایی رخ نداده است. یک دقیقه بعد خیبری‌ها موفق به گلزنی شدند که پس از این اتفاق، بازیکنان و برخی از اعضای نیمکت تیم میهمان به سمت داور حمله‌ور شدند و داور حکم به نیمه‌تمام ماندن بازی داد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دوشنبه‌شب 10 بازیکن، 2 مربی و مسئول تدارکات داماش را به دلیل «بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه» تا اطلاع ثانوی از همراهی این تیم محروم کرد. همچنین حیدری داور مسابقه هم گزارش خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده است. وی در این گزارش نوشته است، اعضای تیم داماش در دقیقه 8 به سمت او حمله‌ور شده‌اند و ابراهیم رضایی مسئول تدارکات داماش، با مُشت به چشم داور ضربه زده که جای ناخن روی صورت مشهود است! همچنین 10 بازیکن تیم داماش به همراه محمد مختاری، مربی این تیم در درگیری‌ها شرکت کردند و داوران را با مُشت و لگد به عقب هُل دادند. این داور همچنین در گزارش خود ذکر کرده است که محمود خرمزی مربی داماش هنگام حرکت تیم داوری به سمت نیمکت، داور را با حالت عصبانیت هُل داده و به او گفت که «سر تیم ما را بُریدی». در این گزارش آمده که پس از بازگشت داوران بازی به رختکن، نفرات منتسب به تیم داماش اقدام به فحاشی به داوران کردند. کمیته انضباطی بر مبنای این گزارش و گزارش‌های ناظران داوری و بازی قرار است حکم خود را صادر کند.


هوادار متمولی که همه چیز می خرد!
هوادار متمول پرسپولیس، یکی از جنجالی‌ترین افرادی بوده که نامش در اطراف باشگاه پرسپولیس شنیده شده است. شخصی که حالا علیرضا بیرانوند توضیحات جالب و عجیبی درباره او داده است. او گفت:« این اتفاق برای من نیفتاده که پولی از طرف هوادار متمول به من پرداخت شود، اما آدم‌هایی هستند که باید بگوییم عاشق تیم‌شان هستند. برخی می‌گویند آقای درویش چندین بار اسم شخص را آورده و گفته به ما کمک می‌کند اما تا جایی که من این شخص را می‌شناسم به نظرم هر مدیرعاملی که به باشگاه پرسپولیس می‌آید، به خاطر این شخص می‌آید.» گلر سرخ‌ها ادامه داد:« او برای باشگاه پرسپولیس وسیله می‌خرد. مثلاً همه دستگاه‌های فیزیوتراپی را می‌خرد، تمام تخت‌های ماساژور را می‌خرد و داروها را می‌دهد. پیش آمده که ۹ ماه پول شام ما را داده است. او عاشق است و حتی تمام وسایل آکادمی باشگاه پرسپولیس را می‌دهد. من به او گفتم بگذار مردم بدانند که چقدر عاشق هستی. شاید دور از جون فردا فوت کردی، حداقل دوتا صلوات برایت بفرستند و بگویند چنین شخصی بوده است. بگذار بدانند که از جان و دل برای باشگاه پرسپولیس مایه می‌گذاری.»

جستجو
آرشیو تاریخی