صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

سالروز تولد آبی ها؛ استقلال ۷۸ ساله شد

25 میلیارد برای پایان دادن به اعتصاب؟

دیروز چهارم مهرماه تولد 78 سالگی باشگاه استقلال بود. تیمی که همیشه جزو مهم‌ترین باشگاه‌های ایران بوده و دو جام باشگاه‌های آسیا و چندین و چند جام داخلی، آبی‌ها را در زمره پرافتخاترین تیم‌های فوتبال ایران قرار داده است. در همین رابطه، تیم رسانه‌ای باشگاه استقلال، دیروز با انتشار چند فریم عکس از بخشی از موفقیت‌های این باشگاه، تولد 78 سالگی آبی‌ها را تبریک گفت و در متن کوتاه باشگاه آمده: «۷۸ سال استقلال، 78 سال افتخار، عشق آبی ما، 78 ساله شد.» اما این باشگاه در حالی سالگرد تأسیس خود در سال 1324 را گرامی داشت که در روزها و هفته‌های اخیر، دوران پرتنشی را پشت سر گذاشته است چرا که پس از اینکه باشگاه استقلال نتوانست مطالبات بازیکنان این تیم را پرداخت کند، شاگردان جواد نکونام از پنجشنبه شب گذشته دست به اعتصاب زدند و در تمرینات شرکت نکرده اند. این در حالی است که مدیران باشگاه استقلال بعد از پروژه شکست خورده همکاری با اسپانسر کوتاه‌مدت، هفته گذشته موفق شدند با یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه قرارداد همکاری امضا کنند تا به مدت 3 فصل، اسپانسر آبی‌پوشان پایتخت مشخص شود و هواداران استقلال امیدوارند با توجه به امضای قرارداد انجام شده که برای سال اول 150 میلیارد تومان به عنوان قرارداد پایه لحاظ شده، بتوانند از روزهای بحرانی فاصله بگیرند. در همین خصوص، علی خطیر مدیرعامل استقلال، دوشنبه شب جلسه‏ای با مدیران اسپانسر جدید برگزار کرد تا اسپانسر 50 میلیارد تومان را به عنوان پیش پرداخت به حساب باشگاه استقلال واریز کند. از این مبلغ، 25 میلیارد تومان قرار بود دیروز وصول و مبلغ آن به حساب باشگاه استقلال واریز شود تا شرایط برای پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان استقلال فراهم شود تا هم اعتصاب آنها شکسته شود و هم 10 درصد قراردادهای فصل جدید تسویه شود. 25 میلیارد دیگر نیز قرار است هفته آینده پرداخت شود تا باشگاه مطالبات فصل گذشته بازیکن را تسویه کند. ضمن اینکه اسپانسر جدید باشگاه استقلال قرار است برای هر بازی پرداختی مشخصی داشته باشد و این پرداختی ماه به ماه تسویه خواهد شد.
 
امید به جذب ماشاریپوف با کمک بازیکنان
آبی‌پوشان همچنین برای ثبت آخرین خرید تابستانی خود به دنبال جذب جلال‌الدین ماشاریپوف هستند و دوشنبه جلسه‌ای رسمی با حضور خطیر و ماشاریپوف و مدیربرنامه‌های ایرانی او به صورت آنلاین برگزار شد. با وجود توافقات اولیه انجام شده میان طرفین، مهم‌ترین چالش استقلالی‌ها پر بودن سقف بودجه آنها است که سد راه امضای قرارداد با هافبک ازبکستانی شده است. برای همین، مدیرعامل استقلال امید دارد بعد از آنکه بخشی از مطالبات بازیکنان به حساب آنها نشست، با چند بازیکن که در فصل گذشته رقم قراردادشان به صورت ناگهانی افزایش داشته مذاکره و بتواند آنها را برای کاهش رقم قراردادشان متقاعد کند.

 در انتظار باز شدن پنجره‌
به غیر از اعتصاب آبی‌پوشان، استقلال در چند وقت اخیر با چالش بسته‌بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌‌اش هم مواجه بوده است؛ پنجره‌ای که به‌واسطه شکایت باشگاه شاهین بوشهر در زمینه عدم پرداخت حق رشد مهدی قایدی و البته شکایت مربی بدنساز سابق آبی‌ها بسته شده و مدیران باشگاه استقلال در تلاش بودند تا بتوانند با پرداخت بدهی‌های خود، پنجره را باز کنند تا مشکل ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو هم برطرف شود. حالا گویا قرار است که مدیران استقلال از محل دریافتی خود از منابع مالی جدید، هم مطالبات مربی سابق خود را پرداخت کنند و هم بدهی شاهین را واریز کنند.
 
پایان غائله بلانکو با رهن آپارتمان مستقل
خطیر همچنین جلسه‌ای با گوستاوو بلانکو و مدیربرنامه‌های او برگزار کرد تا درباره آخرین وضعیت این بازیکن مذاکرات نهایی صورت گیرد. این مهاجم آرژانتینی که قرارداد داخلی‌اش با استقلال را به امضا رسانده، نسبت به شرایط اسکان خود در تهران ناراحت بود و قرار شد، باشگاه استقلال آپارتمانی را در اختیار او قرار بدهد تا مشکل اسکان بلانکو برطرف شود. با توجه به توافقات نهایی‌شده در این جلسه، گفته می‌شود که مشکل او در تمرینات گروهی استقلال هم برطرف شده و او بزودی قرار است رسماً فعالیت خود را در کنار بازیکنان استقلال کلید بزند.
 
بازگشت سامره، بزودی
یکی دیگر از حواشی استقلال در چند وقت اخیر، مربوط به غیبت علی سامره مدیر تیم فوتبال استقلال در تمرینات این تیم بوده که از مدتی قبل بر سر برخی موضوعات با نکونام به اختلاف خورده و به همین خاطر سرمربی آبی‌ها از سامره خواسته بود که در تمرینات شرکت نکند. البته مدیران باشگاه این موضوع را با جدیت تکذیب و اعلام کردند این پیشکسوت به کار خود در سمت مدیر تیم ادامه می‌دهد اما او در تمرینات غایب بود. با این حال، همچنین سامره همراه با خطیر در جلسه با بلانکو دیده شد و گفته شده با صحبت‌هایی که میان نکونام با خطیر و سامره صورت گرفته، به نظر می‌رسد مسائل پیش آمده در حال برطرف شدن است و سامره به کار خود برخواهد گشت. سامره درباره وضعیت خودش گفته است: «در هر خانواده‌ای هزار جور حرف و حدیث پیش می‌آید. آقای نکونام شرط و شروطی را برای باشگاه گذاشتند که قابل حل شدن است. موضوعی نیست که خیلی حاد باشد. ان‌شاالله این مشکلات برطرف می‌شود. من و نکونام مشکل شخصی با هم نداریم. برخی افراد در فضای مجازی به حواشی دامن زدند که برطرف می‌شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی