صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

داوران بین‌المللی کارایی واکسن کوو ایران برکت را تأیید کردند
برای نخستین بار مقاله یک محصول ایرانی در مجله معتبر BMJ چاپ شد
سرانجام و پس از گذشت ۱۸ ماه از ارسال، مقاله کارایی واکسن کرونا کوو ایران برکت برای نخستین‌بار در مجله (the British Medical Journal)
BMJ تأیید و به چاپ رسید. این نشریه یکی از سه نشریه برتر جهان در حوزه پزشکی به شمار می‌رود.
به گزارش «ایران» محمدرضا صالحی، مجری مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، در این باره گفت: برای نخستین‌بار مقاله‌ یک واکسن‌ ایرانی در نشریه The BMJ با ضریب تأثیر ۱۰۵.۷، هجده‌ماه پس از ارسال توسط محققان، با تأیید داوران بین‌المللی به چاپ رسید. نتایج این مطالعه نشان داد که واکسن کوو ایران ‌برکت می‌تواند ۷۰.۵ درصد از موارد شدید کرونا، ٨٣.١ درصد از موارد بستری‌های ICU و ١٠٠ درصد از مرگ و میر جلوگیری ‌کند.
صالحی افزود: جامعه آماری این مطالعه را ۲۰ هزار نفر در بازه ‌سنی ۱۸ تا ۷۵ سال تشکیل داده است. مقاله کارایی واکسن برکت هفتمین مقاله مربوط به واکسن برکت بود که منتشر شد. ‌


ناوگان اورژانس کشور نونوار می‌شود
رئیس سازمان اورژانس کشور از ورود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی، مشکل خرید آمبولانس کشور برطرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر افزود: در نیمه اول سال جاری یک هزار دستگاه آمبولانس وارد ناوگان کشور شده است و تا پایان سال این میزان به یکهزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.
وی اظهار داشت: همچنین ۳۰۰ دستگاه موتورلانس نیز خریداری شده که بزودی وارد ناوگان اورژانس می‌شود. امید است اعتبارات جاری سازمان - حدود ۳۰۰ میلیارد تومان - که برای سوخت، تجهیزات و نگهداری پایگاه‌ها هزینه می‌شود، تأمین شود. میعادفر خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور داریم که باید نوسازی شوند البته امسال بودجه خوبی در نظر گرفته شده اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا کنون در این حوزه اعتباری تخصیص نداده است. به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۷۰ دستگاه موتورلانس و ۲۶ هزار نیروی انسانی در اورژانس مشغول به کار و ۹۰ درصد آنها عملیاتی هستند.


رئیس سازمان غذا و دارو:
کمبود سرم، آنتی بیوتیک و شیرخشک نداریم
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمبودهای دارویی کشور زیر 4 درصد است، گفت: در حال حاضر کمبودی در زمینه داروهای آنتی بیوتیک، سرم، شیرخشک و فاکتور هشت بیماران هموفیلی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، سیدحیدر محمدی تأکید کرد: با توجه به اینکه دارو، شیرخشک و ملزومات پزشکی جزو کالاهای استراتژیک هستند، ضرورت دارد از گمرگ زودتر ترخیص شوند تا دسترسی مردم به این فرآورده‌ها پایدارتر باشد. محمدی گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان‌های بیمه برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی اختصاص یافت و کار تسویه حساب باید سریع‌تر انجام شود. در نیمه اول سال جاری ۱۲هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به وزارت بهداشت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شد که از این میزان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به سازمان‌های بیمه‌گر بابت بدهی‌ها به مراکز درمانی پرداخت شد. وی افزود: با مساعدت بانک مرکزی، بر اساس گزارشی که بانک‌های عامل به ما داده‌اند ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت‌های دارویی قرار گرفته است. اکنون شرایط دارویی بهتر و مشکلاتی که در موضوع انتقال ارز وجود داشت، تا حدودی برطرف شده است. ایده‌آل آن است برای تمامی اعتباراتی که تأمین می شود، حواله به موقع انجام شود. محمدی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودهای دارویی آنتی بیوتیک، سرم، شیرخشک و فاکتور هشت بیماران هموفیلی وجود ندارد،


رئیس پلیس راهور جدید پایتخت منصوب شد
 با حکم سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور به سمت ریاست پلیس راهور پایتخت منصوب شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این و از خرداد سال ۱۳۹۹، سردار محمد حسین حمیدی ریاست پلیس راهور تهران را بر عهده داشت و سرهنگ سید ابوالفضل موسوی به عنوان جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خدمت می‌کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی