صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هشت - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

چمران از ورود اتوبوس‌های جدید به شهر خبر داد

روز تهران در تقویم ثبت می‌شود

یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای ششم شهر تهران روز گذشته در حالی برگزار شد که با آغاز سال تحصیلی جدید، مسئولین حوزه شهری در پایتخت به فکر گره‌گشایی ترافیکی در ساعات پیک هستند.
رئیس شورای شهر تهران در این جلسه گفت: «97 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شده است و بزودی تعداد دیگری اتوبوس هم وارد خطوط می‌شود.»
مهدی چمران درباره ساخت دروازه قرآن، گفت: «در این زمینه از اساتید و اندیشمندان دعوت شده و بحث‌هایی صورت گرفته است. پیشنهاد شده به جای دروازه، میدان ساخته شود. البته قرار است در جلسه‌ دیگری با حضور دوستان موضوع جمع‌بندی و بعد در دستور کار قرار گیرد.»
چمران در خصوص ساخت گورستان جدید تهران در اطراف کوه‌های بی‌بی شهربانو، گفت: «نظر خاصی در این زمینه ندارم و هنوز این تصمیم نهایی نشده است. قصد داریم آرامستان‌ها را در نقاط مختلف شهر بسازیم تا ترددها راحت‌تر باشد و ترافیک ایجاد نشود.»
البته، موضوع احداث آرامستان جدید که دو روز پیش اخبار مربوط به آن در رسانه‌ها منتشر شد، مخالفانی هم در شورا دارد. جعفر شربیانی، از مخالفان این طرح است. این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، روز گذشته در جلسه شورا به این موضوع پرداخت.
وی گفت: «تهران کلان است و می‌توان مطالعات را در بخش‌های دیگر پایتخت انجام داد؛ باید شرایط را بررسی کنیم. خواهش من این است که ایجاد آرامستان در ری را مطالعه نکنند. بسیاری از مشکلات حاصل تدابیری است که اندیشیده نشده است. از مدیریت شهری تهران می‌خواهیم مطالعه گسترش آرامستان را به هیچ عنوان در ری نداشته باشند و در فضاهای دیگر بارگذاری کنند. به نظر من، فائق آمدن بر مشکلات ری در صورتی عملیاتی می‌شود که تهران حق خود را به شهرری پرداخت کند.»

گلایه از تعیین تکلیف نشدن سازمان گردشگری تهران
در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران از عدم تعیین تکلیف راه‌اندازی سازمان یا هلدینگ گردشگری بعد از گذشت دو سال از عمر مدیریت شهری انتقاد کرد.
احمد علوی در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به فرارسیدن روز جهانی گردشگری (پنجم مهر) گفت: «دو سال از فعالیت شورا و شهرداری گذشته است و با وجود مکاتبات و تذکرات شفاهی و همچنین پیگیری و برگزاری جلسات مختلف، هنوز موضوع ایجاد سازمان یا هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران مشخص نشده است.»
این عضو شورای شهر تهران افزود: «ما هم درد و هم درمان را شناخته‌ایم و این بد است که بعد از گذشت دو سال هنوز موضوع مهمی همچون گردشگری در تهران مغفول مانده است.»
وی با اشاره به عملکرد کمیسیون ماده ۵ برای تعیین تکلیف اراضی «کن» و «فرحزاد» گفت: «کن و فرحزاد به عنوان مقاصد گردشگری شناخته می‌شوند و امیدواریم لایحه پروانه مرمت که مدتی است در شورا باقی‌مانده زودتر تعیین تکلیف شود.»

تصویب ثبت «روز تهران»
در تقویم ملی
یکی از موضوع‌های مطرح شده در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، فوریت طرح ثبت روز تهران (14 مهر) در تقویم بود.
مهدی چمران در این خصوص گفت: «یک طرح یک‌فوریتی به صحن شورا آمده است تا بر اساس آن پیشنهادی به کمیسیون فرهنگ عمومی بدهیم تا روز تهران در تقویم ملی ثبت شود. روز تهران در شورای شهر تصویب شده اما در تقویم ملی ثبت نشده است.»
اعضای شورای شهر تهران نیز با اکثریت آرا یک فوریت ثبت روز تهران در تقویم ملی را تصویب کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی