از گوشه و کنار ایران

بخشش زندانی محکوم به مرگ
بعد از 7 سال
یک محکوم به قصاص نفس بعد از هفت سال با رضایت اولیای دم بخشیده شد و دوباره به زندگی بازگشت.
کرم شیخ‌پور رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: این فرد در سال ۱۳۹۵ در یک نزاع دسته‌جمعی مرتکب قتل عمد شده بود که خانواده مقتول پس از رایزنی و تلاش مجدانه اعضای شعبه ششم شورای حل اختلاف شهرکرد و صلح یاران از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص گذشتند و فرصت دوباره‌ای را برای آغاز یک زندگی به قاتل بخشیدند.
شیخ‌پور اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان و همچنین رضایت اولیای دم، پنج پرونده قتل منجر به صلح و سازش شد که سه پرونده قتل عمد و ۲ قتل غیر عمد بود.
 
مرگ پدر پایان مشاجره با فرزند
مشاجره لفظی پدر و فرزند در یکی از روستاهای تویسرکان منجر به قتل مرد ۴۵ ساله شد.
سرهنگ «رضا نوری» فرمانده انتظامی‌تویسرکان گفت: نیمه‌های شب یکم مهر امسال خبر یک فقره مشاجره منجر به قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مخابره شد که تیمی‌از مأموران انتظامی‌و پلیس آگاهی برای بررسی موضوع در صحنه جرم حضور یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد این پدر و فرزند در خانه مادر بزرگ میهمان بودند اما اختلاف خانوادگی باعث مشاجره بین آنها شد و پسر جوان ناگهان با چاقو سه ضربه به پدرش وارد کرد که منجر به مرگ وی شد. پسر جوان که از ترس فرار کرده بود خیلی زود در همان روستا دستگیر شد و در حالی که بشدت پشیمان بود در بازجویی‌ها اختلاف خانوادگی را علت و انگیزه اصلی قتل بیان کرد.
سرهنگ نوری اضافه کرد: بسیاری از افراد توان کنترل خشم بویژه هنگام بروز موقعیت‌های بحرانی را ندارند در حالی که با سعه صدر، گفت‌و‌گوی منطقی و مشورت و راهنمایی گرفتن از بزرگان و افراد با نفوذ در خانواده و محل زندگی می‌توان از بروز بسیاری از اختلافات و حوادث پیشگیری کرد.

نجات خدمه از لنج غرق شده
در خلیج فارس

6 خدمه یک لنج باری قبل از غرق شدن شناور در خلیج فارس با کمک یک موتور لنج صیادی و امدادگران دریایی نجات یافتند.
محمد قاسمی‌معاون دریایی اداره کل بنادر و دریایی استان بوشهر در تشریح عملیات امداد دریایی در خلیج‌فارس گفت: مالک یک موتور لنج باری در تماس با امداد دریایی از برنگشتن شناور خود به اسکله و ناپدید شدن آن خبر داد که بلافاصله موضوع به مراکز کنترل ترافیک و جست‌و‌جو و نجات بنادر کنگان، عسلویه و دیر اعلام شد و با رصد سامانه شناسایی خودکار شناورها مشخص شد موتور لنج در محدوده منطقه مطاف بندر دیر در خلیج‌فارس از دسترس خارج شده است. در حالی که شناور ناجی 8 برای عملیات اعزام شده بود موتور لنج صیادی اعلام کرد یک فروند شناور باری در محدوده منطقه مطاف دیر غرق شده و 6 خدمه آن از یک فروند شناور جان پناه تحویل گرفته شده است بدین ترتیب تمام خدمه به اسکله بندر دیر منتقل شدند.
 
فرار زن صاحبخانه از دست سارق جنایتکار
سارق شرور که از ترس شناسایی‌شدن قصد خفه‌کردن زن صاحبخانه را داشت، از سوی مأموران شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی‌استان سمنان گفت: در پی اعلام شکایت خانمی‌۲۵ ساله مبنی بر ورود یک سارق به منزلش و تلاش برای کشتن وی، موضوع به علت حساسیت بالا، به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دامغان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد سارق به قصد سرقت وارد منزل این خانم دامغانی شده بود، اما وقتی متوجه شد که صاحبخانه حضور دارد و احتمال شناسایی‌اش توسط وی وجود دارد، قصد داشت او را خفه کند که طی زد و خوردی زن صاحبخانه موفق شد از دست سارق فرار و به پلیس مراجعه کند.
وی بیان کرد: اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی با استفاده از تجهیزات به روز برای شناسایی و دستگیری این سارق خبیث آغاز شد و در کمترین زمان ممکن، مأموران پلیس آگاهی توانستند متهم را در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل کنند.
 
سرقت از 70 خانه با شاه کلید
سارقان حرفه‌ای منزل که با استفاده از شاه کلید و بالکن روی
 از ۷۰ خانه در مناطق مختلف شهرستان کرج سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
 سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی‌البرز گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در مناطق گلشهر، رجایی شهر، شاهین ویلا و خرمدشت کرج با یک شیوه مشابه، رسیدگی به این پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی محول شد. کارآگاهان با انجام تحقیقات تخصصی از مناطق وقوع سرقت رد پای چهار نفر از سارقان سابقه‌دار منزل را مشاهده و با شناسایی مخفیگاه آنها در منطقه گلشهر کرج، با همکاری عوامل کلانتری ۳۹ گلشهر نامبردگان را در عملیات ضربتی دستگیر کردند.
 متهمان در بازجویی‌ها به ارتکاب ۷۰ فقره سرقت منزل در مناطق مختلف شهر کرج اعتراف کردند. ۲ مالخر اموال مسروقه نیز در این پرونده دستگیر شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی