هک تلگرام کاربران با نصب نرم افزار تولید محتوای رایگان

گروه حوادث/   مرد کلاهبردار با ترفند نصب نرم‌افزار تولید محتوای رایگان، حساب تلگرام کاربران را هک می‌کرد.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار داشت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌شان در شبکه اجتماعی تلگرام، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. بررسی‌های تخصصی نشان می‌داد حساب کاربری این افراد پس از نصب یک نرم‌افزار تولید محتوای رایگان از یک کانال تلگرامی، ناگهان از دسترس خارج و از آن سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبین و دنبال‌کنندگان‌شان درخواست واریز وجه کرده‌اند و در برخی موارد مبالغی نیز واریز شده است.
افسران سایبری پلیس فتای تهران بزرگ در ادامه تحقیقات فنی خود موفق شدند متهم را که جوانی ۳۰ ساله بود در اطراف استان تهران دستگیر و به پلیس فتای پایتخت منتقل کنند.
این مقام پلیس با اشاره به اینکه قابلیت تأیید دومرحله‌ای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند از ورود غیرمجاز کلاهبرداران و هکرها به حساب کاربری شما جلوگیری کند، بیان داشت: مجرم اقرار کرد با ترفند نصب برنامه تولید محتوای رایگان و انتشار آن در کانال تلگرامی، کاربران را فریب می‌داده و یک بدافزار را روی تلفن همراه آنها نصب می‌کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی