صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

   یاور عبیری، رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران معتقد است: بوم‌گردی‌ها به رشد اقتصادی کم‌کربن و فعالیت‌های جدید اقتصادی متکی بر مشاغل نیاکان‌مان منجر می‌شوند؛ اقتصادی که به‌دنبال منافع زودگذر و شخصی، رفاه اجسام فیزیکی و مصرفی که در بیشتر جوامع به اشتباه «ثروت» نامیده می‌شود، نیست.
 عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی کشور با تأکید بر اینکه این سازمان منابع برنامه‌ای برای افزایش مساحت زراعت چوب در جنگل‌های هیرکانی ندارد، گفت: زراعت چوب در خارج از عرصه‌های جنگلی می‌تواند به رفع نیاز صنایع چوبی و سلولوزی کشور کمک کند، اما گسترش سطح زراعت چوب در جنگل‌های هیرکانی به هیچ‌وجه به صلاح کشور نیست و از نظر کارشناسی، کاملاً با این مسأله مخالفیم.
 بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به ثبت تصویر یک قلاده یوزپلنگ با نوع جدیدی از نقش‌بندی خال گفت: به دلیل نبود تصویر از ۲ طرف بدن این یوزپلنگ، نمی‌توان به صراحت از وجود یک قلاده یوز جدید خبر داد.
  ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بهره‌برداری ۵۳ پروژه گردشگری در این استان با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
 صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت:‌ نقشه‌ها نشان می‌دهد که بارش پاییز و زمستان در حد نرمال و در برخی مناطق نظیر حاشیه زاگرس بیش از نرمال خواهد بود. بارش نرمال به میانگین بلندمدت بازمی‌گردد در این راستا سه سال پیاپی خشکسالی و کم‌بارشی داشتیم و امسال انتظار داریم بارش پاییز و زمستان به اندازه میانگین بلندمدت باشد.
 علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با تأکید بر اینکه درختان قطع شده در محدوده عرصه تحت مدیریت محیط‌زیست قرار ندارد، گفت: محیط زیست استان نسبت به قطع هرگونه درخت در سطح استان بدون مجوز و دلیل فنی و یا برای اعمال سودجویانه مخالف بوده و خود به عنوان یک دستگاه نظارتی بموقع و به فراخور ورود قانونی دارد.
 اتابک صفری‌تورج، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره تخریب بالکن خانه ایرانی (وکیل‌الرعایا یا همان مدرسه آزاد) گفت: هرگونه حذف جزئیات یا الحاقات اضافه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هرآنچه از اصل و اصالت بنا کم یا حذف شده باشد، باید به حالت اولیه برگردد.
هادی جلالی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کهنوج گفت: محیطبانان این اداره موفق به تصویربرداری از چهار قلاده خرس سیاه آسیایی (بلوچی) در این شهرستان شدند.
 کامران اکبری‌شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: رویداد جشنواره آلوی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در دست اقدام برای ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی