صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

توزیع عادلانه آب در استان اصفهان
با راه‌اندازی سیستم تله‌متری
اصفهان - مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت:  با راه‌اندازی سیستم تله‌متری در ۶۳۷ نقطه در تأسیسات آبرسانی  شهرهای استان اصفهان، بیش از  ۹۰ درصد شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ از این تکنولوژی برخوردار شدند. حسین اکبریان با بیان اینکه در تابستان امسال توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تأسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم، اظهار داشت: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتوریگ تأسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تأسیسات آب در روستاها را نیز در دستور کار قرار داده است. وی افزود: در یک سال گذسته 120 نقطه از تأسیسات آبرسانی در روستاهای استان اصفهان مجهز به سیستم تله‌متری و تله‌کنترل شده‌اند که این امر
نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستاها به همراه داشته بلکه از هدر رفت آب نیز در روستاها جلوگیری به عمل آورده است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر تأسیسات آب بسیاری از نقاط استان اصفهان شامل مخازن آب، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها، شیرهای فشارشکن، خطوط اصلی انتقال، شبکه توزیع آب، تصفیه‌خانه‌های آب و آب شیرین‌کن‌ها به وسیله سیستم تله‌متری و تله‌کنترل مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

آغاز برداشت پیاز
از مزارع آذربایجان غربی
ارومیه -  مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت پیاز از مزارع استان آغاز شده و امسال براساس برآوردهای انجام شده، ۱۲۷ هزار و ۹۹ تن از این محصول در استان برداشت می‌شود.
مهدیه فلاح افزود: شهرستان‌هایی که بیشترین سطح زیرکشت پیاز استان را به خود اختصاص داده‌اند شامل شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد، نقده، بوکان و شاهین‌دژ هستند. وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۱۱۸ هکتار از مزارع استان زیرکشت محصول پیاز قرار داشت، اضافه کرد: ارقام کشت‌شده شامل پیاز قرمز آذرشهری، زرگان و پیاز محلی است. فلاح گفت: پیاز تولیدی آذربایجان غربی از کیفیت خوبی برخوردار است و در صورتی که شاهد بارش‌های بهتری باشیم، عملکرد و بازدهی بیشتر این‌دست محصولات زراعی را شاهد خواهیم بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی