صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

آغاز هفته جشن «عاطفه‌ها» از امروز

جشن «عاطفه‌ها» از امروز سه‌شنبه چهارم مهر به مدت یک هفته در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.
جشن عاطفه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان و اهدای آن به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سراسر کشور با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس، برای دانش‌آموزان همان مدارس هزینه می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش:
امسال شبکه آموزشی شاد برنامه‌های جدیدی دارد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محیط امن شبکه شاد برای دانش‌آموزان، از رویکرد جدید این شبکه در سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی اظهار کرد: حتماً از برنامه کاربردی شاد در سال جدید با شیوه‌ متفاوتی استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا شبکه آموزش دانش آموزی با رویکرد جدید در خدمت دانش‌آموزان قرار گیرد.
وی خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: مطالب زیادی در شاد وجود دارد و توصیه می‌کنم پیش از حضور در هر کلاس، در قسمتی که کلیپ‌های آموزشی برای پایه و درس شما آماده شده آن را مطالعه کنید و بعد سر کلاس حضور پیدا کنید، در واقع شاد به شما کمک می‌کند تا کلاس محل یادگیری شما باشد نه صرفاً محل آموزش شما.

 

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور اعلام کرد
افزایش 16 درصدی مرگ ناشی از حوادث ترافیکی

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، از افزایش 16 درصدی مرگ ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر محمد اسماعیل مطلق در جلسه حوادث ترافیکی و تروما اظهار داشت: متأسفانه با وجود انتظار روند کاهشی بر اساس برنامه‌های کشوری، در چهار ماهه سال‌جاری هم افزایش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
وی افزود: در زمینه حوادث ترافیکی و تروما باید سند جامعی داشته باشیم تا بتوانیم از اینگونه حوادث پیشگیری کنیم چرا که طی چند سال اخیر مرگ ناشی از حوادث ترافیکی بین 17 تا 20 هزار مرگ در سال بوده است.
دکتر مطلق با بیان اینکه مصوباتی را در شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در زمینه ارائه خدمات اورژانس داشته‌ایم، گفت: سند جامع مدیریت خطر حوادث و سوانح در نظام سلامت، سند مداخلات ویژه سلامت و ایمنی ترافیک و همچنین سند تغییر اقلیم و اثرات آن بر سلامت از جمله اسنادی است که در مراحل بررسی یا نهایی شدن است.
وی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، حدود 9 درصد از مصدومیت‌های بستری در بیمارستان‌های با بخش تخصصی تروما، مبتلا به ناتوانی شدید بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی می‌شوند که بخش قابل توجهی از این ناتوانی‌ها دائمی می‌شود. همچنین طبق برآوردها سالانه حداقل 17 هزار نفر به‌دلیل حوادث ترافیکی دچار اختلال استرس پس از تروما می‌شوند.

 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خبرداد
استقرار پلیس مقابل ۳۰۰ مدرسه پرمخاطب

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از استقرار تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در مقابل ۳۰۰ مدرسه مهم و پر مخاطب خبر داد و گفت: طرح برخورد با تخلفات سرویس مدارس در دستور کار جدی پلیس راهور فاتب قرار دارد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور بیان کرد: نیروهای صف و ستاد پلیس راهور در آماده باش کامل هستند و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در ۱۲۶ نقطه گلوگاهی استقرار دارند.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: صبح دیروز شاهد افزایش ۲۰ درصدی ترافیک بودیم و با گذشت زمان این میزان به حدود ۳۰ درصد رسید. پلیس راهور تهران بزرگ از ظرفیت ۳۷ مرکز پایش و کنترل ترافیک برای رصد، کنترل و مدیریت ترافیک سطح شهر استفاده می‌کند.

 

تهرانی‌ها می توانند با یک کد دستوری
در نظرسنجی شرکت واحد شرکت کنند

طرح «همیار اتوبوس» از ابتدای مهرماه از طریق وارد کردن کد دستوری #۲۲*۱۳۷* شروع به کار کرد.
به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: شهروندان تهرانی با شماره‌گیری کد #۲۲*۱۳۷* می‌توانند با ارسال کد ایستگاه یا اتوبوس، به آسانی در طرح «همیار اتوبوس» و نظرسنجی در خصوص وضعیت ایستگاه و اتوبوس شرکت کرده و ما را در ارائه خدمات مطلوب‌تر یاری رسانند.
 کد دستوری#۲۲*۱۳۷*، برای تسهیل اطلاع شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه ایجاد شده است که طرح نظر سنجی «همیار اتوبوس» به آن اضافه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی