حوادث جهان

شکار تمساح 4 متری
مأموران پلیس در «فلوریدا»ی امریکا یک تمساح را در شرایطی که بقایای بدن یک فرد قربانی را میان آرواره‌هایش گرفته بود از پا درآوردند.
 به گزارش بی‌بی‌سی، این تمساح چهار متری پس از آن شکار شد که یک رهگذر، او را در یکی از کانال‌های شهر «لارگو» دید و به پلیس اطلاع داد.به گفته این فرد، تمساح شکار شده بخش‌هایی از بدن یک فرد قربانی را به دهان گرفته بود.
پلیس می‌گوید بقایای کشف شده در دهان تمساح به زنی ۴۱ ساله به نام «سابرینا پکام» تعلق دارد.
هنوز علت مرگ این زن که در اردوگاه افراد بی‌خانمان زندگی می‌کرده، مشخص نشده است.خانواده سابرینا پکام می‌گویند احتمالاً او هنگام تاریکی در نزدیکی کانال قدم می‌زده که توسط تمساح شکار شده است.
 
ابتلای 13 هزار نفر به مالاریا در سودان
بر اساس آمار منتشر شده از سوی دولت سودان، نزدیک به ۱۳ هزار مورد ابتلا به تب مالاریا در دارفور شمالی در غرب این کشور ثبت شده، موضوعی که به مشکلات این کشور جنگ‌زده افزوده است.
خبرگزاری اسپوتنیک عربی به نقل از منابع محلی از شیوع ابتلا به مالاریا در شهر الفاشر در شمال دارفور در غرب سودان همزمان با کمبود شدید دارو در این منطقه خبر داد.
احمد محمد الدومه، مدیرکل بهداشت ولایت شمال دارفور به این پایگاه خبری گفته است که شاهد افزایش بسیار زیاد تعداد مبتلایان به مالاریا در شهر الفاشر هستیم و این وزارتخانه تاکنون ۱۳ هزار نفر از این بیماران را شناسایی و ثبت کرده است.
این مسئول به کمبود شدید داروهای مربوط به مالاریا و سایر داروهای اورژانسی، ناچیز بودن کمک‌های سازمان‌های ذیربط بین‌المللی برای مواجهه با بیمارهای واگیردار و نیز عدم پرداخت حقوق به کارکنان به‌عنوان عواملی برای تشدید وخامت اوضاع بهداشتی در این منطقه اشاره کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی