اصناف و بازاریان افسران مقابله با جنگ اقتصادی

 سردار حسین رحیمی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا


بازاریان و اصناف در واقع بزرگترین و گسترده‌ترین قشری هستند که به طور مستقیم با اقتصاد کشور سروکار دارند و نقش عمده و مؤثری در اقتصاد هر کشوری ایفا می‌کنند. این در حالی است که کسبه و بازاریان ما نه‌تنها در عرصه‌های اقتصادی بلکه در زمینه کمک‌های انساندوستانه و مؤمنانه و همچنین موضع‌گیری‌های سیاسی در دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام راحل همواره پیش‌قدم و تأثیر‌گذار و نقش‌آفرین بوده‌اند.
در حوادث پس از انقلاب از جمله جنگ تحمیلی 8 ساله هم شاهد بودیم که بازاریان چگونه با کمک‌های نقدی و حضور میدانی خود در جبهه‌های حق علیه باطل ایستادند و شانه‌به‌شانه دیگر اقشار جامعه علاوه بر پشتیبانی و حمایت‌های مالی و مادی، جنگیدند و خوش درخشیدند و در یک کلمه باید اذعان داشت که اصناف و کسبه همواره در خدمت اسلام و انقلاب و مردم بوده و هستند.
بازاریان در جنگ تحمیلی به خوبی ادای دین کردند و امروز هم در عرصه نبرد اقتصادی که روزبه‌روز دشمنان بر دامنه آن می‌افزایند و هر روز طرحی نو درمی‌اندازند، در حقیقت میدان‌داران و افسران عرصه مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی و در خط مقدم این نبرد هستند که می‌بایست با اقدامات منصفانه خود، مانع از ایجاد تلاطم و نوسانات اقتصادی شوند.
مهمترین حربه و دستاویز دشمنان در عرصه جنگ اقتصادی تحریم‌های همه‌جانبه و ترکیبی است و در این میان نیز ستون پنجم‌های دشمن در داخل کشور با احتکار، اختلاس، گرانفروشی و کم‌فروشی و... در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده و در جبهه دشمنان علیه کشور و مردم خود می‌جنگند و در حق مردم خیانت و جنایت می‌کنند.
امروز هر گونه اختلال در نظام اقتصادی کشور به منزله دشمنی با مردم و تضعیف کشور و انقلاب است و دشمن همه تلاش خود را به‌کار بسته است تا بتواند در این عرصه با تدارک جنگ‌های ترکیبی که یکی از ارکان اصلی آن جنگ اقتصادی است، به منافع و مطامع خود دست پیدا کند.
قاچاق کالا و احتکار از جمله مهمترین موضوعاتی است که می‌تواند کشور را با چالش‌های جدی روبه‌رو کند که در این عرصه و مقابله با این مهم، بازاریان می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.
ورود کالای قاچاق به کشور و عرضه آن در فروشگاه‌ها می‌تواند تأثیر ویرانگری بر اقتصاد کشور ما داشته باشد و تبعات ناگوار و ناخوشایندی چون بیکاری، تورم، گرانی و... را به دنبال دارد و باعث آسیب‌های اجتماعی و افزایش جرایم می‌شود. موضوع کالای قاچاق در واقع شبیه افسانه اسب تروا است که ماهیت واقعی آن ویرانگری و از بین بردن و ریشه کن کردن اقتصاد یک کشور است.
اصناف و بازاریان در صف اول تحقق اقتصاد مقاومتی هستند؛ اقتصادی مولد و درون‌زا و با نگاه به بیرون که می‌تواند از تحرک و پویایی و رشد روزافزون برخوردار باشد که به‌طور حتم این‌گونه اقتصاد سدی پولادین در مقابل هجمه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی