صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اعتراض اساتید دانشکده
علوم اجتماعی به تجزیه‌طلبان
خبر اول اینکه،انتشار فیلمی از جلسه غیررسمی دفاع پایان نامه «لیلا حسین زاده» محکوم امنیتی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که با ظاهری نامتعارف، پایان نامه خود را به قاضی محمد و جعفر پیشه‌وری دو نفر از سران تجزیه‌طلب درگذشته تقدیم کرد، واکنش‌هایی را در بین افکار عمومی و بخصوص جامعه علمی و دانشگاهی کشور در پی داشت. به گزارش تسنیم، طبق اخبار منابع آگاه این دانشجوی اخراجی با هماهنگی سه نفر از اساتید خود این جلسه را ترتیب می‌دهد و این افراد پس از بیان سخنان تجزیه طلبانه از سوی وی، در جلسه مذکور به تذکر لفظی بسنده کرده و جلسه را ادامه می‌دهند که در پی این اقدام، دو نفر از این اساتید یعنی مهراد عربستانی و زهره انواری از عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران تعلیق شده و پرونده آنها برای بررسی بیشتر و حکم نهایی به هیأت انتظامی دانشگاه ارجاع شده است. گفتنی است در پی این ماجرا، 53 نفر از اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به این وقایع اعتراض و تأکید کردند که «حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ندارد.»

مشاور پهلوی: ایران‌اینترنشنال تروریست‌ است
 خبر دیگر اینکه،یک چهره رسانه‌ای نزدیک به رضاربع پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران، در متنی که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد پیرامون اختلاف گروه‌های متنوع اپوزیسیون نوشت: «چپ اشتراکی بی‌وطن و نئومارکسیست‌های پنهان‌شده پشت کالکتیو و فرقه رجوی و تجزیه‌طلبان مسلح و تروریست‌خبرنگاران وابسته‌شان در بی‌بی‌سی و اینترنشنال و البته فرصت‌طلبان پروژه‌ای که این روزها تلویزیون از دور خارج صدای امریکا را هم دست‌شان دارند [در یک سمت قرار دارند] و [در سوی دیگر] ایران‌گرایان گرد شاهزاده رضا پهلوی [جمع هستند]...».
این اظهارات علاوه بر آنکه نشان می‌دهد پشت صحنه درگیری اپوزیسیون ضدایرانی بسیار عمیق‌تر از انعکاس رسانه‌ای آن است، در سوی دیگر این واقعیت را درباره خبرنگاران شاغل در بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد که ارتباط با گروهک‌های مسلح و تروریستی و تریبون‌دادن به آنها (نظیر مصاحبه اخیر BBC با سرکرده پژاک) به حدی منفور، هدایت‌شده و ضدایرانی است که حتی صدای جریان سلطنت‌طلب به عنوان وابسته‌ترین گروه اپوزیسیون به سرویس‌های بیگانه را نیز درآورده است.
«ایران» پیشتر از تشکیل ستاد رسانه‌‌های فارسی‌زبان بیگانه با محوریت میز ایران در وزارت اطلاعات دولت رژیم صهیونیستی گزارش داده بود.
با این حال، کسب حمایت‌های مالی از دولت‌ها و نهادهای خارجی به نقطه کانونی اختلافات جریان‌ها و چهره‌های مختلف ضدایرانی تبدیل شده است.


ناراحتی یک اصلاح‌طلب از شکست پروژه سالگرد
دست‌آخر اینکه،عباس عبدی چهره روزنامه‌نگار جریان اصلاحات، در توئیتی کنایه‌وار در واکنش به تشکر یک سیاستمدار از فرمانده نیروی انتظامی در جلوگیری از اغتشاشات خیابانی نوشت: «جامعه سالم و با ثبات جامعه‌ای است که فرماندهان انتظامی آن از سیاستمداران بابت اصلاح و اجرای سیاست‌هایی تشکر می‌کنند که مانع از اعتراض‌های خیابانی می‌شود.» اگرچه گزاره مطرح شده از سوی عبدی به خودی خود، گزاره زیبایی است اما جا زدن «اغتشاشات سازماندهی‌شده» تحت عنوان «اعتراض‌های خیابانی» و نایده گرفتن سلسله اقدامات اخیر نهادهای انتظامی و امنیتی در ناکام گذاشتن تیم‌های تروریستی، آن هم همزمان با مواضع دولت‌های متخاصم غربی در حمایت از سالگرد اغتشاشات و اذعان به شکست برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده در رسانه‌های ضدانقلاب، نشان داد که «امتداد داخلی جریان آشوب» نیز همچون خارج‌نشینان وابسته، از شکست پروژه سالگرد ناکام و ناراحت است. از طرفی باید به عبدی یادآور شد که عمده اعتراضات صنفی پرشمار و روزانه جامعه معلمان و بازنشستگان و .. در دوران مدیریت دولتمردان مورد حمایت او، با سیاست‌های اصلاحی دولت سیزدهم بود که رسیدگی و
رفع شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی