صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

سؤالات ریاضی را فناورانه حل کنید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با ریاضیات و حل مسائل جبر و هندسه مشکل دارید می‌توانید با کمک برنامه نویسان و فعالان حوزه فناوری بر ترس خود از مسأله و معادلات ریاضی غلبه کنید. تنها کافی است Photomath، این اپلیکیشن پرکار و پرطرفدار جهان را بر گوشی اندرویدی یا آیفون خود دانلود کنید و از آن، برای حل مسائل ریاضی از ضرب و تقسیم ساده تا معادله‌های کسری و اعشاری و سؤالات هندسه استفاده کنید. تنها کافی است از صفحه درسی خود عکس بگیرید تا این اپ با اسکن سؤال، به دنبال جواب باشد و پاسخ نهایی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما قرار دهد. Photomath در واقع یک سیستم جبر رایانه‌ای موبایلی با سیستم تشخیص کاراکتر نوری تقویت شده است که با کمک دوربین گوشی‌های هوشمند یا تبلت، معادلات ریاضی را اسکن می‌کند و سپس برنامه توضیحات حل مسأله ریاضی را با روش‌های مختلف نمایش می‌دهد تا کاربر با آموزش گام به گام، بتواند راه‌حل صحیح مسأله ریاضی را آموزش ببیند.
بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آنها در سراسر جهان، از این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار کمک درسی به صورت روزمره استفاده می‌کنند و در پاسخ به منتقدان این اپ که آن را یک میانبر برای تقلب می‌دانند، می‌گویند این برنامه می‌تواند آموزش حل یک مسأله را به صورت قدم به قدم به کاربران نمایش دهد که خود، نوعی آموزش و مرور ریاضیات است. معلمان هم گاه از این اپ استفاده می‌کنند تا بتوانند سؤال‌های جدیدتری برای دانش‌آموزان و آمادگی بیشتر آنها برای امتحانات آماده کنند.
از سال 2021 تاکنون این برنامه بیش از 220 میلیون بار در جهان دانلود شده و گفته می‌شود که این اپلیکیشن ماهانه 2.2 میلیارد مسأله ریاضی را حل می‌کند و بیش از یک میلیون معلم هم تاکنون از این برنامه استفاده کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی