از گوشه و کنار ایران

پایان فرار قاتل 2 برادر در جیرفت
مرد شرور که ۲ برادر را در شهرستان جیرفت به قتل رسانده و خواهرشان را زخمی کرده بود پس از ۲۹ روز فرار توسط مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
سرهنگ عزت‌الله عبدلی نسب فرمانده انتظامی جیرفت گفت: دوم شهریور امسال خبر قتل ۲ برادر در یکی از خیابان‌های شهر جیرفت به پلیس اعلام شد و بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. در تحقیقات میدانی مشخص شد ۲ برادر توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ با شلیک سلاح جنگی به قتل رسیده‌اند.
 این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را پس از ۲۹ روز فرار دستگیر و در بازرسی از محل اختفای متهم یک قبضه سلاح جنگی و یک دستگاه خودرو کشف کردند. در بررسی سوابق متهم مشخص شد ۶ مورد پرونده شرارت از جمله مشارکت در آدم ربایی، مشارکت در قتل، ضرب و جرح و سایر شرارت‌ها داشته و انگیزه‌اش از این جنایت هنوز مشخص نیست.
 
اعتراف پدر به قتل دختر 16 ساله
همزمان با کشف جسد یک دختر نوجوان در سد سردشت راز یک جنایت هولناک فاش شد.
چند روز قبل اهالی یکی از روستاهای شهرستان ربط سردشت هنگام تخلیه آب سد با جسد دختری نوجوان روبه‌رو شدند و موضوع را به پلیس خبر دادند. جسد این دختر در حالی پیدا شده که یک بلوک سیمانی به پاهایش متصل و دست، چشم و دهانش با چسب بسته شده بود.
 با شناسایی هویت وی مشخص شد این دختر 16 ساله هایده نام داشته که خانواده‌اش 4 ماه قبل مدعی شده بودند دخترشان از خانه فرار کرده و به خارج از کشور رفته است.
کارآگاهان پلیس که به موضوع مشکوک شده بودند در تحقیقات بیشتر به پدر هایده ظنین شدند و وی را تحت بازجویی تخصصی قراردادند که سرانجام وی به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت: دخترم به حرف‌های من توجهی نمی‌کرد و تا دیروقت بیرون از خانه می‌ماند.پدر این دختر بازداشت شده و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.
 
بازداشت عامل زیر گرفتن یک تعزیه‌خوان
 دادستان پارس آباد [مغان] از دستگیری و بازداشت مردی خبر داد که در روستای اجیرلو شهرستان پارس آباد یک تعزیه‌خوان را با خودرو زیر گرفته بود.
فیروز فراهانی در تشریح این حادثه گفت: مردی روز شانزدهم اردیبهشت در روستای اجیرلو با خودروی شخصی یکی از تعزیه‌خوانان را زیر گرفت و باعث برهم زدن امنیت مراسم شد که بلافاصله دستور قضایی برای دستگیری وی صادر و با تلاش‌های مأموران فراجا متهم دستگیر و به دادسرا معرفی و بازداشت شد.
بنا بر تحقیقات پلیسی و قضایی و اظهارات متهم مشخص شد وی دارای مشکلات شخصی و روحی است و همچنین برگ جلب به خاطر محکومیت در پرونده‌ای دیگر داشته و قصد اهانت به عزاداری را نداشته است. پرونده این متهم در شعبه اول دادیاری تحت تحقیقات مقدماتی است.
 
خودکشی پدر بعد از درگیری با پسر
مرد سالخورده بعد از درگیری لفظی با پسرش به اتاق رفت و با شلیک یک گلوله به قلبش خودکشی کرد.
حدود ساعت یک و نیم بامداد اولین روز مهر خبر مرگ مردی 78 ساله با شلیک گلوله به مأموران کلانتری 101 تجریش اعلام شد، وقتی تیم جنایی به محل حادثه رفت پسران این مرد مدعی شدند پدرشان پس از یک درگیری لفظی با یکی از فرزندانش به اتاق خود رفته و ساعتی بعد وقتی بقیه اهل خانه خواب بوده‌اند ناگهان با شنیدن صدای شلیک گلوله وحشت زده به اتاق پدر رفته‌اند و با پیکر خونین او روبه‌رو شده‌اند.
با توجه به مشکوک بودن این حادثه بازپرس ویژه قتل محمدمهدی براعه از شعبه 3 دادسرای امور جنایی برای بررسی علت اصلی ماجرا دستور بازداشت هر دو فرزند او را صادر کرد. اما با اعلام نظر کارشناسان پزشکی قانونی خودکشی وی تایید شد.
 
نجات مسافران اتوبوس با نردبان
۴۰ مسافر یک اتوبوس بین شهری که در پی انحراف خودرو کنار پل معلق مانده بود با کمک روستاییان نجات یافتند.
 محمدحسن صحراگرد، مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: شامگاه شنبه در پی درخواست کمک از آتش نشانی بجنورد مبنی بر بروز حادثه برای اتوبوس در روستای تاتار بجنورد آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند.
وی گفت: اتوبوس از مبدأ مشهد به مقصد بابلسر در حال حرکت بوده که بنا بر دلایل نامعلومی از مسیر منحرف شده و با ۴۰ مسافر روی پل به حالت معلق متوقف شده بود. مدیرعامل آتش نشانی بجنورد افزود: قبل از رسیدن آتش نشانان ۴۰ مسافر اتوبوس با نردبان و با کمک اهالی روستا از خودرو خارج و در مسجد روستا اسکان داده شدند.  در این حادثه به هیچ یک از مسافران اتوبوس آسیبی وارد نشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی