صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

رئیس‌جمهور امروز به «بهارستان» می‌رود

فرماندار بهارستان از سفر رئیس‌جمهور به این شهرستان خبر داد و گفت: روز شنبه ۳ مدرسه با حضور آیت‌الله رئیسی در بهارستان افتتاح می‌شود. عبدالله نوحی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه 10 مدرسه با دستور رئیس‌‌جمهور در حال ساخت است، افزود: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دومین سفر خود به متراکم‌ترین شهرستان کشور، مصوبات سفر نخست را پیگیری خواهد کرد.

 

بازدید مخبر  از نمایشگاه «ایران نوشت»

معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافت و ضمن بازدید از نمایشگاه «ایران‌نوشت» در گفت‌و‌گو با تولیدکنندگان و خریداران از جمله خانواده‌ها، وضعیت بازار لوازم‌التحریر را در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مورد بررسی قرار داد. به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این بازدید با ابراز خشنودی از استقبال خوب تهرانی‌ها از تولیدات ایرانی، در گفت‌و‌گو با تعدادی از 2 هزار تولیدکننده داخلی که در این نمایشگاه شرکت کرده بودند، وضعیت تولید انواع مختلف نوشت‌افزار و کالاهای مرتبط را بررسی کرد و برای رفع برخی مشکلات آنان قول مساعدت داد. وی تأمین تمام کاغذ موردنیاز چاپ کتب درسی برای سال‌جاری در داخل کشور را یک موفقیت بزرگ خواند و ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولید کاغذ در داخل کشور بزودی بتوان در زمینه تأمین کاغذ، به عنوان یک ماده اولیه مهم برای لوازم التحریر نیز خودکفا شد و قیمت‌ها را بهبود داد.
 مخبر استقبال از این نمایشگاه و نوشت‌افزار ایرانی را نشانه ذائقه‌سازی مناسب بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین قیمت‌گذاری و کیفیت مناسب دانست و از عزم جدی دولت برای حمایت و تداوم این وضعیت خبر داد.

 

حضور سردار قاآنی در سوریه

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سفری به کشور سوریه با تعدادی از مقامات و شخصیت های مردمی در دمشق دیدار و از تعدادی از مناطق عملیاتی این کشور بازدید کرد. به گزارش العالم، قاآنی در این سفر در مانور نظامی مشترک ایران و سوریه شرکت کرد و در چهارچوب مقابله مشترک با ناامنی های نظامی و امنیتی سوریه، مناطق و محورهای حساس را بررسی کرد. وی با تأکید بر اینکه امریکا ریشه اصلی فساد، هرج و مرج، تروریسم و نزاع در سوریه، منطقه و جهان است، گفت: ایران در مواجهه با چالش ها در کنار مردم و رهبری سوریه خواهد ماند.

 

جمیله علم الهدی
در گفت‌و‌گو با «نیوزویک»:
روایت غرب از زنان ایران سیاسی است

دکتر جمیله علم الهدی، استاد دانشگاه و همسر رئیس جمهور در مصاحبه با یک رسانه امریکایی اعلام کرد که فرهنگ و رویکرد خشونت‌طلب فمینیستی غرب در ایران کارساز نخواهد بود. به گزارش ایرنا به نقل از «نیوزویک» ، علم‌الهدی در این مصاحبه با بیان اینکه زنان در ایران تحت حمایت همه اعضای خانواده هستند، افزود: «مردان در جامعه ایران حرمت زنان را حفظ کرده‌اند. ارزش‌هایی که زنان در ایران مستحق آن هستند، از نظر جنبه‌های اخلاقی، در واقع به قوانین و مقررات تبدیل شده‌اند.»
علم الهدی در خصوص اتهامات غرب علیه ایران مبنی بر فقدان آزادی برای زنان و نیاز به داشتن حقوق بیشتر برای آنها در داخل ایران گفت: «غرب اطلاعات کافی در مورد ایران ندارد. علت این سوء‌تفاهم نیز نداشتن اطلاعات کافی است.
از سوی دیگر، روایت غرب در مورد زنان در ایران، موضوعی بسیار سیاسی است.»
وی در خصوص وضعیت حقوق زنان در بسیاری از کشورهای غربی و بطور خاص در نیویورک گفت: «بیشتر زنان در غرب احساس تنهایی می‌کنند. این امر به این دلیل است که زنان در غرب از سوی خانواده کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند.»او به تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و افزود: «جنبه منفی تحریم‌ها در ارتباط با تأثیر آنها بر زندگی بیماران و بویژه کودکان است.»

جستجو
آرشیو تاریخی