صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

روی خط هانگژو

والیبال ایران مثل آب خوردن در نیمه‌نهایی
جدال با یک تیر و دو نشان
تیم ملی والیبال ایران، مثل آب خوردن به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی صعود کرد. شاگردان بهروز عطایی بعد از شکست دادن نپال و بحرین و صعود آسان به مرحله حذفی، صبح دیروز به مصاف تایلند رفتند و با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازات 25 -21، 25 -18 و 25 -16 به پیروزی رسیدند. با این نتیجه تیم ملی والیبال کشورمان به دلیل جایگاه برتر در رنکینگ جهانی با توجه به جدول بازی‌ها مستقیماً به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی رسید؛ بازی‌هایی که به گفته سید‌محمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال، حکم بازی‌های تدارکاتی قبل از رقابت‌های انتخابی المپیک را دارد. رقابت‌هایی که ۴ روز بعد از بازی‌های آسیایی، یعنی هشتم مهرماه در برزیل آغاز می‌شود. البته از طرف دیگر، تیم ملی می‌خواهد با قهرمانی بازی‌های آسیایی، ناکامی لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا را جبران کند. موسوی که با ۱۱ امتیاز همراه امیرحسین اسفندیار، بیشترین امتیاز را برای ایران در دیدار با تایلند گرفت، امیدوار است کار تیم با قهرمانی در هانگژو تمام شود: «اعتماد به نفس تیم ملی تنها با طلای بازی‌های آسیایی بالا می‌رود تا با انگیزه زیاد به انتخابی المپیک برویم.» او ادامه داد: «ما هنوز وزنه می‌زنیم و کار بدنی انجام می‌دهیم، چون کار سختی در انتخابی المپیک داریم و دو بازی اول در برزیل خیلی مهم است. امیدوارم دو روز زودتر به برزیل برسیم. فکر می‌کنم پرواز 28 ساعته تا برزیل داریم، از طرف دیگر چین 15 ساعت اختلاف ساعت با برزیل دارد و امیدوارم به‌خوبی خودمان را تطبیق دهیم.» گفتنی است، بازی نیمه‌نهایی سوم مهرماه برگزار می‌شود و فینال چهارم مهرماه خواهد بود.
 
ساحلی‌بازان والیبال در دور حذفی
تیم ملی والیبال ساحلی ب ایران، با ترکیب پورعسگری و آقاجانی، اولین تیم کاروان ایران بود که کارش در بازی‌های آسیایی را استارت زد، با سه برد مقابل ماکائو، قطر 2 و کره اولین تیم ایرانی بود که به نیمه نهایی والیبال ساحلی رسید. تیم ملی والیبال ساحلی الف هم با ترکیب بهمن سالمی – سینا شوکتی بعد از شکست‌ تاجیکستان و عمان 2، دیروز ماکائو 2 را ۲ بر صفر برد و با سه پیروزی، بدون ست باخته به عنوان تیم اول گروه H به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات صعود کرد تا فردا در مرحله دوم به مصاف رقبایش برود.

 شروع روزهای نفسگیر هندبال
روزهای سخت و نفسگیر تیم ملی هندبال ایران در هانگژو، یک روز بعد از افتتاح رسمی بازی‌هایی آسیایی و با بازی مقابل مغولستان شروع می‌شود. این تیم که بعد از کشمکش‌های زیاد و دقیقه ۹۰ به کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اضافه شد، دور مقدماتی در گروه D با تیم‌های عربستان، مغولستان و ژاپن همگروه است؛ گروهی سخت که به نظر ملی‌پوشان و وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی، گروه مرگ بازی‌هاست. با این حال آنها خیلی امیدوار به صعود از دور مقدماتی هستند و به گفته مرد مونته‌نگرویی تیمش برای بهترین نتیجه می‌جنگد. هندبالی‌ها فردا در اولین روز رقابت‌ها به مصاف مغولستان می‌روند. ژاپن دومین رقیب تیم وسلین است که دوشنبه مقابل آن صف‌آرایی می‌کند و دور مقدماتی را هم چهارشنبه ۵ مهرماه با بازی سخت مقابل عربستان مدعی تمام می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی