صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

پیروزی پرگل شاگردان عنایتی برابر ویتنام

حمله امیدها به مغول‌ها

حامد جیرودی
خبرنگار

تیم ملی امید ایران در دومین بازی مرحله گروهی بازی‌های آسیایی هانگژو، عصر پنجشنبه به مصاف ویتنام رفت که این دیدار با نتیجه 4 - 0 به سود کشورمان به پایان رسید. مسابقه‌ای که در آن، امیر ارسلان مطهری (5)، سامان تورانیان (46)، مهدی ممی‌زاده (51) و آریا برزگر (2+90) برای ایران گلزنی کردند. به این ترتیب و با توجه به پیروزی 3-0 عربستان مقابل مغولستان، شاگردان رضا عنایتی در عدد چهار با رقیب سعودی هم امتیاز شدند اما تفاضل گل بهتر تیم کشورمان باعث شد که در صدر جدول قرار بگیرند. شاگردان رضا عنایتی در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی، فردا از ساعت 15 به مصاف تیم امید مغولستان می‌روند که پیروزی در این مسابقه، سرگروهی آنها را تثبیت می‌کند. البته با توجه به نتایج سایر گروه‌ها، حتی شکست مقابل مغولستان و حضور احتمالی در رتبه سوم جدول هم باعث صعود امیدهای ایران به مرحله حذفی خواهد شد. در رشته فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم‌ها در شش گروه تقسیم شده‌اند و از هر گروه دو تیم مستقیماً جواز حضور در مرحله حذفی را به‌ دست می‌آورند و از بین تیم‌های برتر سوم هم چهار تیم می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند. در گروه سوم رقابت‌ها، تیم‌های امید سوریه و افغانستان انصراف دادند و همین مسأله باعث شد تا عملاً راه صعود تیم امید ایران با کسب هر نتیجه‌ای (برد، تساوی یا شکست) در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل تیم امید مغولستان هموار شده باشد و حالا شاگردان عنایتی برای کسب بهترین رتبه در مرحله گروهی برای  قرعه‌ مناسب‌تر در مرحله حذفی باید خود را برای دیدار با تیم امید مغولستان آماده کنند.
 
عنایتی: تلاش می‌کنیم دست پر برگردیم
سرمربی تیم ملی امید پس از برد شاگردانش مقابل ویتنام، گفت: «بازی خوبی بود. هوای شرجی اینجا بازیکنان را اذیت می‌کند اما در بازی با ویتنام، دستمان نسبت به بازی عربستان بازتر بود و بچه‌هایی که باید به ما اضافه شدند. تمام تمرکزمان بر این است که با شرایط خوبی از این مرحله صعود کنیم. بازی‌ها در مراحل بعدی سخت‌تر می‌شود. برای مرحله بعد آماده می‌شویم. البته اول باید با مغولستان بازی کنیم. مراحل حذفی برای ما خیلی حساسیت دارد.»
عنایتی در مورد اینکه به نظر می‌رسد تمرکزش بیشتر روی بازی‌های هانگژو بود تا مسابقات المپیک، چنین پاسخ داد: «نه هدفگذاری ما از اول این بود که در هر دو تورنمنت با قدرت شرکت کنیم. از بازیکنانی که در در آن لیست بودند، سعی کردم افرادی را که سن‌شان به هانگژو می‌خورد انتخاب کنم. در بازی‌های مقدماتی ما واقعاً کم تجربگی کردیم و با کارت زرد از دور نهایی حذف شدیم.»
او ادامه داد: نمی‌خواهم حرف‌های تکراری بزنم اما 17 روز تیم را در اختیار داشتم. هرآنچه که در توانم بود واقعاً انجام دادم. من عذرخواهی کردم. سعی می‌کنیم در این جام با تمام قدرت کار کنیم و بعد از حدود 23 سال به موفقیت برسیم. در فوتبال قول دادن ساده نیست اما قول می‌دهم همه توانمان را بگذاریم تا بازی به بازی جلو برویم و دست پر برگردیم.»

 

بــــرش

حسینی: این بچه‌ها آینده فوتبال ایران هستند

سیدحسین حسینی، دروازه بان و کاپیتان تیم ملی امید که به عنوان سهمیه بزرگسال، این تیم را در هانگژو همراهی می‌کند، پس از برد مقابل ویتنام، گفت: «خداراشکر توانستیم بازی خیلی خوبی انجام بدهیم، به سه امتیاز برسیم و صدرنشین باشیم. بازی قبلی هم حق مان برد بود ولی نشد. ان شاالله بازی بعدی را هم ببریم.» او ادامه داد: «خیلی خوشحالم اینجا هستم. مهم بازی کردن برای تیم ملی کشورم است. گفته شد شاید من ناراضی باشم اما اصلاً این طور نیست. مهم بازی کردن برای تیم کشورم است، حالا جوانان یا بزرگسالان فرقی نمی‌کند. امیدوارم بتوانم به این تیم دوست داشتنی کمک کنم.»
او در مورد اینکه حذف از انتخابی المپیک شوکی به این تیم بود، عنوان کرد: «متأسفانه با کارت زرد تیم المپیک ما حذف شد ولی خیلی جالب است که هیچ توجهی به این تیم نمی‌شود و به حال خودش رها شده است! شاید فکر می‌کنند این تیم هم مثل دوره‌های قبل حذف می‌شود و بر می‌گردد. ولی مطمئن باشید با انسجامی که در این تیم دیدم ان‌شاالله بتوانیم ناکامی‌های دوره‌های قبل را جبران کنیم. نباید بدون امکانات و خیلی آماتور جلو برویم. از مسئولان می‌خواهم بازی‌های بعدی بیشتر کنار تیم باشند تا بتوانیم به مقام خوبی برسیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی