صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

جمع‌آوری اطلاعات مرتبطان داخلی رسانه‌های تروریستی

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

هک اکانت مربوط به شبکه «ایران اینترنشنال» عوامل داخلی تأمین خوراک این شبکه برای تبلیغ ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران را افشا کرد.
به گزارش فارس، یک گروه هکری با هک اکانت تلگرامی پشتیبان شبکه اینترنشنال، مشخصات تمام افرادی را که به این شبکه پیام داده بودند جمع‌آوری کرد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی این گروه هکری هویت افرادی که از داخل ایران به این شبکه پیام ارسال می‌کردند بزودی افشا خواهد شد.
انتشار این خبر در حالی است که طی نزدیک به 10 روز گذشته نیز اخبار متعددی از دستگیری لیدرهای آشوب‌طلبان مرتبط با شبکه‌های معاند توسط نهادهای انتظامی و امنیتی در استان‌های مختلف منتشر شده بود؛ افرادی که با رصدهای اطلاعاتی شناسایی شده و اغلب پیش از موفق شدن در مأموریت خود برای تشویش افکار عمومی و ایجاد آشوب خیابانی دستگیر شده بودند.
با وجود این اکانت تلگرامی اینترنشنال در هراس از دست دادن ایادی‌اش در ایران مدعی جعلی بودن خبر هک اکانت پشتیبان خود شد و با این ادعا که این خبر با هدف ترساندن مخاطبان منتشر شده است، نوشت: «ایران اینترنشنال تأکید می‌کند این خبر کاملاً جعلی است و پیامگیر ما مانند همیشه راهی امن برای ارتباط مخاطبان و بیان نظرات و مشاهدات‌شان است.»
ادعای این شبکه ایران ستیز مبنی بر جعلی بودن خبر هک اما در حالی بود که گروه هکری با انتشار فیلمی از نمایه (پروفایل) این کاربران در تلگرام و نماگرفت (اسکرین‌شات) محتوای پیام‌های ارسال و دریافت شده آنها با حساب کاربری شبکه اینترنشنال به‌طور مستند دستیابی به این اطلاعات را اعلام کرد.
در ویدیوی منتشر شده از این اتفاق، سارا، رها، محمدرضا، سامان و بردیا با تصاویر نمایه‌ای که به نظر متعلق به خود این افراد است از جمله کسانی هستند که از اغتشاشات سال گذشته تا کنون برای این شبکه معاند عکس، فیلم و خبر می‌فرستاده‌اند. تصاویری که به خوبی گویای آن هستند که چگونه خیابان یا دانشگاه توسط این عمال به جایی برای اغتشاش و سردادن شعارهای براندازانه تبدیل شده و چگونه از اقدامات خرابکارانه و تروریستی همچون آتش زدن موتور مدافع امنیت در سبزوار تا کشتن مأموران نیروی انتظامی در کرج فیلم گرفته شده است. خوراک‌های تبلیغاتی در تشویق ترور و ایجاد ناامنی که در نادیده گرفتن اصول و پروتکل‌های حقوقی حاکم بر کار رسانه با استقبال رسانه‌های معاندی همچون اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی و منوتو قرار می‌گرفته‌اند؛ رسانه‌هایی که برای ضربه زدن به امنیت مردم ایران در ترویج خشونت از یکدیگر سبقت می‌گیرند و بی‌هیچ احساس شرمی تریبون رسمی گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب هستند.
هرچند آنچنان که حجت‌الاسلام خطیب وزیر اطلاعات درباره این «رسانه‌های تروریستی» و به‌طور مشخص شبکه اینترنشنال گفت: هیچ گروه و رسانه تروریستی و فردی که خشونت را ترویج می‌کند در امان نخواهد بود و حمایت کشورهای مختلف از آنها باعث نمی‌شود که ما از اهداف اقدامات امنیتی تهاجمی خودمان دست برداریم. محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» اعلام کرد که شکایت از شبکه‌های فارسی زبان خارجی، همچون اینترنشنال به دلیل نقش آفرینی در اغتشاشات سال گذشته، در دو حوزه داخلی و خارجی در جریان است.

جستجو
آرشیو تاریخی