اولین گل جهانبخش در لیگ قهرمانان

فریاد علیرضا در استادیوم« دکویپ»

اما اتفاق مهم دیگر برای فوتبال ایران در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا، گلزنی علیرضا جهانبخش بود. در دیدار فاینورد برابر سلتیک که با نتیجه 2-صفر به سود هلندی‌ها به پایان رسید، وینگر ایرانی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و موفق به زدن گل دوم تیمش با ضربه‌ای تماشایی در دقیقه 76 شد تا اولین گلش در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر برساند و نامش به فهرست ایرانی‌های گلزن در این رقابت‌ها اضافه شود.
 
سرمربی فاینورد: به خاطر داشتن جهانبخش به خودم می‌بالم
سرمربی فاینورد  به نقش جهانبخش به عنوان یک ذخیره طلایی اشاره کرد. آرنه اسلوت در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: «برای یک مربی فوق‌العاده است که بداند یک بازیکن همیشه آماده و با انگیزه برای ورود به زمین و درخشیدن است. مهم نیست هر چند وقت یک بار به میدان خواهید رفت بلکه همیشه باید آماده باشید. جهانبخش از دسته همین بازیکنان باتجربه است و خوشحالم که او را در اختیار دارم. او می‌داند که همیشه می‌تواند برای تیم ارزشمند باشد. ورود علیرضا روند بازی را برای ما بهتر کرد و این یک مزیت بزرگ است که بازیکنی دارید که با خودش تجربه را به زمین می‌آورد و چه کسی می‌توانست مثل او گل بزند؟ او ضربه‌اش را بسیار مطمئن زد.» نکته جالب اینکه فاینورد با شکست سلتیک به رکورد ۱۵ بازی خانگی بدون شکست در میادین اروپایی رسید. آنها در استادیوم دکویپ ۱۳ برد و دو مساوی به دست آورده‌اند تا عملکرد درخشانی را نشان داده باشند. البته بهترین رکورد فاینورد متعلق به سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۴ است که آنها ۲۵ بازی خانگی بدون باخت را پشت سر گذاشتند. در آن زمان فاینورد دوران طلایی خود را رقم زد و یک بار لیگ قهرمانان و دو بار جام یوفا را بالای سر برد. البته فاینورد در دوره کنونی نیز یک بار به فینال جام کنفرانس رسید اما موفق نشد قهرمان این مسابقات شود.
 
جهانبخش: با خودم گفتم فقط محکم شوت بزن!
جهانبخش درباره گلزنی در اولین بازی دوران حرفه‌اش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گفت: «این بازی برای من باورنکردنی بود چون اولین بازی‌ام را در لیگ قهرمانان اروپا انجام دادم. وقتی هواداران پس از گلزنی نام شما را صدا می‌زنند، فکر می‌کنم این زیباترین چیزی است که وجود دارد و احساسی باورنکردنی است. بعد از آن اخراج دو بازیکن سلتیک، کار را برای ما و تمام کردن کار حریف ساده‌تر کرد. در لحظه گلزنی هم توپ جلوی پایم افتاد و با خودم گفتم فقط محکم شوت بزن. خوشبختانه توپ هم به خوبی وارد دروازه شد.»
جستجو
آرشیو تاریخی