صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اولین دیدار امیدها در بازی‌های آسیایی

تساوی بدون گل ایران و عربستان

تیم فوتبال امید کشورمان در اولین مسابقه خود در چهارچوب گروه B بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف عربستان رفت. رضا عنایتی در این دیدار، امیدها را با ترکیب سیدحسین حسینی، سامان فلاح، سیدمجید نصیری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امید حامدی‌فر، محمد خدابنده‌لو، مهدی ممی‌زاده، امیر جعفری، محمدحسین اسلامی و امیرارسلان مطهری به میدان فرستاد. در دقیقه 23 این دیدار، فلاح، شوتی مهلک را تقریباً از فاصله 30 متری روانه دروازه حریف کرد که توپ پس از برخورد به تیر افقی دروازه عربستان، به درون زمین برگشت. در دقیقه 50 هم شوت سنگین حامدی‌فر از پشت محوطه جریمه عربستان، با واکنش دیدنی دروازه‌بان این تیم راهی کرنر شد. در دقیقه 61 نیز حسین حسینی که به عنوان سهمیه بزرگسال، بازوبند کاپیتانی تیم امید را به بازوی خود بسته بود، با واکنشی به‌موقع ارسال زمینی و خطرناک تیم عربستان را از محوطه 6 قدم دفع کرد. دقیقه 86 ضربه خطرناک جعفری با واکنش احمد فهد به کرنر رفت. دقیقه 88 ارسال خوب مطهری با ضربه سر چکشی آریا برزگر که در نیمه دوم به میدان آمده بود، همراه شد اما توپ با اختلاف کم از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. حسینی در دقیقه 1+90 شوت خطرناک بازیکن عربستان از روی ضربه ایستگاهی را مهار کرد تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد. با توجه به پیروزی 4 - 2 ویتنام مقابل مغولستان در بازی اول این گروه، تیم کشورمان با این نتیجه بالاتر از عربستان در رده دوم ایستاد.

عنایتی: آمده‌ایم از اعتبار فوتبالمان دفاع کنیم
رضا عنایتی سرمربی تیم امید در نشست خبری پس از بازی گفت: «شرایط فوق‌العاده‌ای برای فوتبال آسیا است. از زمانی که مسئولیت این تیم را قبول کردم، فقط ۱۷ روز این تیم را در اختیار داشتم. در تورنمنت ازبکستان، متأسفانه شرایط بازی آخرمان خوب پیش نرفت. با تیمی بازی کردیم که در رده‌های پایه آسیا، در جایگاه دوم قرار دارد ولی ما به اینجا آمدیم که از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم. باید تشکر ویژه‌ای بکنم از هوادارانی که به استادیوم آمده بودند. واقعاً از حضور آنها شگفت‌زده شدم و دست تک تک‌شان را می‌بوسم. ان‌شاءالله که این هواداران در بازی‌های بعدی نیز به استادیوم بیایند و ما بتوانیم با استفاده از موقعیت‌هایی که در بازی به دست می‌آوریم، به پیروزی برسیم و دل آنها را شاد کنیم.» او ادامه داد: «مطمئناً در این مسابقات با تمام وجود بازی می‌کنیم که ان‌شاءالله در این تورنمنت بتوانیم مقامی را کسب کنیم. تمام توانمان را می‌گذاریم که ان‌شاءالله بتوانیم با دست پر به ایران برگردیم. بعد از اتفاق تلخی که برای ما افتاد، نیاز هست تلاشمان را بیشتر کرده و از اعتبار فوتبالمان دفاع بکنیم.»
 
دو بازیکن امید مصدوم شدند
تیم امید در لیست خود یاسین سلمانی و محمد عمری را به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب نداشت. علیرضا رضایی نیز به دلیل مشکل خروج نتوانست به تیم ملحق شود. فردین یوسفی نیز ظهر دیروز به هانگژو رسید. این در حالی است که براساس اعلام کادر پزشکی تیم ملی فوتبال امید، علیرضا کوشکی به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ پای راست، حداقل برای 3 هفته بایستی مورد معالجه قرار بگیرد. بر این اساس، این بازیکن امکان همراهی تیم در دیدارهای بازی‌های آسیایی را پیدا نکرد. غلامرضا ثابت‌ایمانی نیز که دچار مصدومیت در ناحیه استخوان پای راست شده بود، هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده است. اگرچه احتمال بهبودی این بازیکن در روزهای آینده وجود دارد اما نیازمند بررسی بیشتر است.

جستجو
آرشیو تاریخی