صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

امروز اولین روز مدرسه کلاس اولی‌ها و هفتمی‌هاست
سال تحصیلی از هفته آینده آغاز می‌شود ولی برای دانش‌آموزان کلاس اولی و کلاس هفتمی، امروز چهارشنبه 29 شهریور، اولین روز مدرسه است.
به گزارش مهر، «جشن شکوفه‌ها» که هر سال زودتر برای دانش‌آموزان پایه اول برگزار می‌شود و «جشن جوانه‌ها» که مختص دانش‌آموزان کلاس هفتمی است، امروز چهارشنبه برگزار می‌شود.
به گفته رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، تعداد کل دانش‌آموزان در تمامی مقاطع و پایه‌های تحصیلی برای امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.
قرار است برای سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۲۰ پروژه آموزشی تحویل دانش‌آموزان شود که از این تعداد پروژه، ۵۴ درصد پروژه‌های آموزش و پرورش مشارکتی و ۴۶ درصد دولتی است.
همچنین امسال ساعت شروع کلاس درس برای مقطع ابتدایی ۸ صبح و برای مقطع متوسطه ۷:۳۰ صبح است.


وزیر آموزش و پرورش:
معلمان بازنشسته می‌توانند
تا ۲۴ ساعت در هفته تدریس کنند
وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز تدریس بازنشسته‌ها تا سقف ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است. با این کار تا حدودی کمبود معلم در برخی از نقاط کشور برای سال تحصیلی جدید جبران می‌شود.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در هزارو سی و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: استخدام طلاب در آموزش و پرورش مانند سایر داوطلبان ورود به آموزش و پرورش است و هیچ امتیاز خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازماندهی مدارس به خوبی انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند خاطرنشان کرد: مدیران مدارس برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس، آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم بموقع انجام شده است.


مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت عنوان کرد
تسهیل فرایند عقد قرارداد مراکز درمانی با بیمه سلامت
مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: فرایند عقد قرارداد تسهیل شده و به شکل اینترنتی و در ۲۴ ساعت کاری انجام می‌شود؛ ضمن اینکه فراخوان‌های متعددی در این خصوص داده شده
 است.
به گزارش ایرنا، کیوان تاج بخش با بیان اینکه مؤسسات و مراکز درمانی ملزم به عقد قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند، افزود: در حال حاضر ۵۲ هزار و ۳۵۲ مرکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند که نسبت به سال گذشته این تعداد ۵ درصد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که تا پایان سال جاری این تعداد افزایش پیدا کند.


افتتاح ۳ ایستگاه جدید خط 6 مترو؛ بزودی
مجری خط ۶ متروی تهران با اعلام موفقیت‌آمیز بودن تست گرم ۵.۵ کیلومتر از مسیر خط ۶ مترو گفت: در مهرماه، این مسیر ۵.۵ کیلومتری شامل ایستگاه‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار به بهره‌برداری می‌رسد.
عباس فتحعلی‌پور با بیان اینکه خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است و تاکنون ۱۷ ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده، گفت: دو ایستگاه شهدای کن و کاشانی هم در این میان عبوری است که مهرماه افتتاح نمی‌شود، اما بزودی به بهره‌برداری می‌رسد و در کل خط ۶ از ایستگاه دولت آباد آغاز و تا ایستگاه کوهسار به طول ۳۲ کیلومتر امتداد دارد. در ادامه نیز در نیمه دوم سال دو ایستگاه شهدای کن و آیت‌الله کاشانی به بهره‌برداری می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی