صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

امکان خرید کالاهای کالابرگ الکترونیکی از فروشگاه‏های اینترنتی فراهم می‏شود

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم به‏زودی می‏توانند در فروشگاه‏های اینترنتی که به سامانه‏های ما متصل هستند، خرید اینترنتی طرح کالابرگ الکترونیکی را انجام دهند.
به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا عسگریان» افزود: به‏زودی مشمولان هنگام خرید اینترنتی می‏توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‏شدن خرید از آنان پرسیده می‏شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟
وی گفت: در صورت تأیید نهایی فرایند خرید تکمیل می‏شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد. معاون وزیر تعاون ادامه داد: دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، مشمول 2 امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند و به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ 200 هزار تومان از یارانه‏شان را از میان کالاهای اساسی تعریف‏شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورمی که تا پایان سال به‏روی این اقلام ایجاد می‏شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.
عسگریان تأکید کرد: وزارت رفاه در این طرح علاوه بر خرید از میان 122 هزار فروشگاه متصل به طرح اقدام به تسهیل در خرید مردم کرده و قرار است امکان خرید از فروشگاه‏های اینترنتی که به سامانه متصل هستند نیز برای مردم فراهم شود.
شهریور امسال دهک‏های 4 و 5 درآمدی مشمول طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیک شدند که براساس آن خانوارهای این 2 دهک در صورتی که به میزان 200 هزار تومان از یارانه خود در قالب طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند، به میزان 120 هزار تومان به اعتبار یارانه آنان اضافه می‏شود. تا پیش‏از این ماه سه دهک نخست درآمدی مشمول این طرح شده بودند.
براین اساس، در صورتی که سه دهک کم درآمد از یارانه 400هزار تومانی خود و 2 دهک 4 و 5 از یارانه 300 هزار تومانی خود به میزان 200 هزار تومان از 11 قلم کالای سبد معیشت شامل شیرخام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‏مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر خریداری کنند، مشمول این طرح می‏شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی