صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبـــــار

۵.۵ میلیارد یورو
به حساب ۶ بانک ایرانی واریز شد
رئیس بانک مرکزی از واریز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو از منابع بلوکه شده ایران به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان در قطر خبر داد و گفت: دسترسی به منابع ارزی در چند کشور در حال انجام است.
محمدرضا فرزین با اشاره به آزادسازی منابع بلوکه شده، اظهار کرد: ۱۹ مرداد ماه سال‌جاری، تمام منابع غیرقابل دسترس ایران که در بانک‌های کره جنوبی و شعبه سئول بانک ملت نگهداری می‌شد به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد.
وی با بیان اینکه در طی این مدت بانک‌های کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، شهر و کارآفرین در ۲ بانک قطری الدخان و الاهلی حساب باز کردند، افزود: طبق توافقات انجام تمام پرداخت‌ها توسط کارگزاران بانک‌های قطری و همچنین سوئیفت صورت گرفت. فرزین گفت: روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب ۶ بانک فعال شده است و امروز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ یورو به حساب بانک‌ها واریز شد.

 

جزئیات و شرایط معافیت‌ و تخفیف مالیاتی فرزند سوم
جزئیات و شرایط معافیت‌های مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه امسال ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی، سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به تبیین ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند(ص) تبصره شش قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پرداخت.
در نامه ابلاغی از سوی رئیس سازمان مالیاتی آمده است: پیرو بخشنامه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خصوص ابلاغ مقررات مربوط به احکام بند (و) تبصره ۱۲ و بند (ص) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و نظر به سؤالات و ابهامات مطرح شده راجع به بند ۹ بخشنامه مذکور، به اطلاع می‌رساند. طبق مفاد تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب ۲۴ مهر ۱۴۰۰)، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد. با توجه به حکم صدر ماده ۱۸ قانون یاد شده، پدر و مادر هر دو به صورت همزمان در صورت احراز سایر شرایط، امکان استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون یاد شده را دارا هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی