صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

تو هنوز از حریف «پنج بر یک» پیش هستی
محسن چاوشی از جمله چهره‌هایی است که پس از مسابقات یکشنبه شب کشتی آزاد قهرمانی جهان برای حسن یزدانی نوشته است: «هشتاد میلیون نمایشگر در قلب هشتاد میلیون ایرانی وجود دارد، که در آن تو هنوز از حریف «پنج بر یک» پیش هستی.»

 

شانه‌هایت به زمین خورد، کمر من یکی هم شکست!
شهاب جعفرنژاد طرحی از حسن یزدانی و یوز ایرانی را منتشر کرده و نوشته: «از دیروز که شانه‌هایت به زمین خورد، کمر من یکی هم شکست! جمع نمی‌بندم چون نمیدونم بقیه چه حسی دارند، چون حیرت زده‌ام از این حجم ناسپاسی که نسبت به تو شد از دیروز... چه فرصتی شد برای کسانی که تو را بازنده مطلق بدانند بدون اینکه حتی ذره‌ای به یاد بیارن قهرمانی‌هایت را و حس خوشحالی و افتخاری که بارها با وجود تو تجربه کردیم... حالا هم مطمئنم تو دوباره روی سکوی اول خواهی رفت... مطمئنم به آن روز.»


انگار بیهقی میراث جامانده‌اش را پیش روی او نهاده
رضا جولایی با انتشار عکسی به یاد زنده‌یاد محمد محمدعلی نوشته است: «رفته بودیم کنار دریاچه اوان، برای قصه‌خوانی، با بچه‌های صمیمی قزوین. چند سال از آن روزگار می‌گذرد؟ یادم نیست.
 بیست سال؟ بیشتر؟ چه اهمیت دارد؟ ممدلی صمیمی، ممدلی همیشه آراسته، ممدلی همیشه خندان… گلشیری می‌گفت ممدلی نوبت توست، بخوان و ممدلی با طمأنینه، با وقار قصه آغاز می‌کرد، انگار شاهنامه می‌خواند، انگار ابوالفضل بیهقی میراث جامانده‌اش را پیش روی او نهاده. از عبرت روزگار، از قصه‌های نخوانده، از نزدیکی مرگ سخن می‌گفت. چند سال از آن پاییز گذشته؟ نمی دانم، می‌دانم که روزها مثل باد بر ما می‌گذرد، زوزه‌اش را در گوشم می‌شنوم… هرچند این زوزه باد نیست انگار، مویه مرگ است. باد فقط دارد یکایک ما را می‌برد.»


بعید می‌دانم مسلمانی این اخبار را شنیده باشد و...
«مؤمنان در نکویی و مهربانی به همدیگر، همانند یک پیکرند که وقتی یک عضو به درد آید همه پیکر و تمام اعضا گرفتار تب و بی‌خوابی می‌شود.» سهیل اسعد با استناد به این حدیث از امام محمدباقر نوشته است: «بعید می‌دانم انسانی/ مسلمانی این اخبار را شنیده باشد و بی‌تفاوت از کنارش گذشته باشد: در لیبی بیش از 11 هزار و در مغرب حدود 3 هزار انسان در پس سیل و زلزله از دنیا رفتند. هزاران نفری، که هم در انسانیت با ما شریک بودند و هم در دین... خدا رحمتشان کند و به بازماندگانشان صبر دهد.»


شمارش معکوس
 تا پایان مهلت ارسال آثار به جایزه داستان تهران
داوود امیریان از آغاز شمارش معکوس تا پایان مهلت ارسال آثار به جایزه داستان تهران خبر داده است. پنجمین دوره جایزه داستان در شکلی وسیع‌تر و به شکل بین‌المللی در سه بخش داستان کوتاه، روایت و ویژه نوجوان برگزار می‌شود تا فرصتی باشد که علاوه بر داستان‌ها، روایت‌ها و تاریخ شفاهی تهران نیز شنیده و جمع‌آوری شود.


اهدای کیف مدرسه به جای دسته گل
کامران شرفشاهی با انتشار تصویری در استوری اینستاگرامش از اقدام زیبا و قابل تحسین یک خانواده شیرازی در مراسم ترحیم نوشته است. بر اساس این نوشته در این مراسم به جای دسته گل، کیف مدرسه برای نیازمندان اهدا شده است.

 

در لباس سربازی
کیانوش گلزار راغب نویسنده آثاری همچون «شنام»، «عصرهای کریسکان» و... تصاویری از حضور در نمایشگاه «در لباس سربازی» که به روایت رهبر انقلاب از جنگ تحمیلی می‌پردازد منتشر کرده و نوشته: «خاطرات نابی از لحظات پرخطر حضور مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس در نمایشگاه «در لباس سربازی» واقع در باغ موزه دفاع مقدس.»

جستجو
آرشیو تاریخی