صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اذعان تل آویو به بی میلی عربستان به عادی سازی

درحالی که عربستان به طور رسمی تاکنون هیچ اظهارنظری مبنی بر مذاکره برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نداشته است، یک مسئول در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت که ریاض به اطلاع واشنگتن رسانده است که هرگونه مذاکره در ارتباط با عادی‌سازی روابط با تل آویو یا هرگونه اقدامی در قبال آن را متوقف می‌کند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، این مسئول دفتر نتانیاهو گفته است: «سران اسرائیل از این امر متعجب و سردرگم شده‌اند»؛ بویژه که بسیاری از کارشناسان و وزیران و حتی خود نخست وزیر پیش از این فکر می‌کردند که عربستان روابط با آنها را - بدون ارتباط دادن آن با مسأله فلسطین- عادی خواهد کرد.
سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی (مکان) نیز چند روز پیش به نقل از آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا گزارش داده بود: «سعودی‌ها کاملاً صریح به ما اعلام کردند، مسأله فلسطین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک مسأله مهم و محوری است و از نظر ریاض عادی سازی روابط باید شامل اجرایی شدن راه‌حل دو دولتی باشد».
عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تأیید نکرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی