صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دوحه؛ محل مبادله جاسوسان امریکایی
خبر اول اینکه، خبرگزاری ایسنا در گزارشی عنوان کرد که طبق اطلاعات دریافتی، همزمان با تأیید واریز منابع مالی آزاد شده ایران به حساب‌های متعلق به بانک‌های ایرانی در قطر، فرایند تبادل زندانیان میان ایران و امریکا انجام می‌شود و محل تبادل هم دوحه، پایتخت قطر خواهد بود. به همین منظور و طبق توافقات صورت‌گرفته شش حساب‌ بانکی برای شش بانک‌ ایرانی که دسترسی به سوئیفت داشتند، افتتاح شده و واریز در این حساب‌ها انجام خواهد شد. پس از واریز منابع مالی ایران به این حساب‌ها در دو بانک قطری، بانک مرکزی قطر به تهران اعلام می‌کند که این منابع قابل استفاده است. پس از پاسخ کتبی، اقدامات دیگر توافق انجام خواهد شد. ایران پیش از این در اولین قدم این توافق، پنج جاسوس امریکایی را از زندان آزاد و آنها را در حبس خانگی نگه‌ داشته و امریکا نیز فرایند انتقال منابع مالی ایران را آغاز کرده است. مطابق اعلام قبلی وزارت امورخارجه، هفته جاری ۶ میلیارد یورو دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، وارد دو بانک در حساب‌های مورد درخواست بانک مرکزی ایران خواهد شد.
 

قرارداد انتقال اردوگاه‌های تروریست‌های تجزیه‌طلب در حال اجرا
خبر دیگر اینکه، رسانه سعودی «الحدث»، بعدازظهر دیروز یکشنبه به نقل از منابعی مدعی شد که فرایند انتقال اردوگاه‌های گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خط مرزی ایران و عراق به پایان رسیده است.  به گزارش فارس، این شبکه در ادامه این ادعا اضافه کرد که نیروهای مرزبانی عراق در طول خطوط مرزی با ایران مستقر شده‌اند. منابع رسمی عراق، تا به حال به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.
 

رسانه‌های تروریستی
در امان نخواهند بود
شنیدیم که، وزیر اطلاعات در گفت‌وگویی تلویزیونی عنوان کرد: اینترنشنال شبکه تروریستی است و ما نسبت به هر اقدام تروریستی، هرجا و هر زمان تشخیص دهیم اقدام می‌کنیم. حمایت کشورهای مختلف باعث نخواهد شد ما از اقدامات تهاجمی امنیتی دست برداریم. حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب همچنین گفت: منافقین به هر کشوری بروند امنیت نخواهند داشت و برای آن کشور هم ناامنی به بار خواهند آورد.


توجیه تراشی«جیمز کلورلی» درباره تحریم های واهی لندن  
دست آخر اینکه، وزیر خارجه انگلیس در موضعی ادعایی تحریم های کشورش علیه ایران را توجیه کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، «جیمز کلورلی»، وزیر امور خارجه انگلیس در توجیه سیاست‌های خصمانه کشورش علیه ایران مدعی شد، لندن در رابطه با کسانی که به ادعای او «دراقداماتی علیه زنان در ایران نقش داشتند، اقدام مستقیم انجام داده است». وزارت خارجه انگلیس روز جمعه گذشته اعلام کرد که در هماهنگی با امریکا، استرالیا و کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ارشد ایرانی اعمال کرده است. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا و سید محمد هاشمی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به اتهام «نقض جدی حقوق بشر» و مسأله «حجاب اجباری» در لیست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند. انگلیس همچنین تحریم‌هایی را علیه سرویس اینترنتی ابرآروان اعمال کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی