صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

سومی وزنه‌برداری ایران در جهان
تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ سوم شد. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان به پایان رسید و تیم ایران با ۱۰ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرد و توانست ۴۶۸ امتیاز بگیرد و در رده سوم بایستد. تیم‌های چین و ارمنستان اول و دوم شدند. تیم مردان ایران صاحب دو مدال طلا توسط مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و یک برنز توسط علی داودی در دسته فوق سنگین شد. همچنین دو وزنه‌بردار ایران یعنی حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم و آیت شریفی در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم اوت شدند.

کاندیداهای والیبال 11 نفر شدند
تعداد کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون والیبال با ثبت‌نام دقیقه 90 محمدرضا داورزنی 11 تایی شد. وحید مرادی، سیدمیلاد تقوی، محمود افشاردوست، پیمان اکبری، کسری غفوری، منوچهر پورحسن، بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، محمد منصوری و جبار قوچان‌نژاد قبل از این ثبت‌نام کرده بودند و محمدرضا داورزنی هم که آبان ماه دوره ریاستش تمام می‌شود، دیروز به درخواست پیشکسوتان والیبال کاندیدای انتخابات شد. داورزنی مطابق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ایران بازنشسته است اما طبق اساسنامه فدراسیون جهانی والیبال می‌تواند تا ۷۵ سالگی در این سمت بماند. البته با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. هرچند هنوز به تصویب مجلس نرسیده و قرار است این بند در صحن علنی مجلس بررسی شود.


آخرین تمرین هندبال‌ قبل از پرواز
تیم ملی هندبال بعد از تمرین در حضور خبرنگاران، عصر امروز برای حضور در بازی‌های آسیایی راهی هانگژو می‌شود. یونس آثاری، محمدمهدی بهنام نیا، افشین صادقی، میلاد قلندری، مجتبی حیدرپور، حسین جهانی، یاسین کبیریان جو، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد، شهاب صادق‌زاده، محمدرضا اورعی، علی رحیمی کازرونی، مهران رهنما، محمد سیاوشی، کیارش طاهری و رضا یادگاری هندبالیست‌هایی هستند که وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی آنها را انتخاب کرد تا از دوم مهرماه با شروع دور مقدماتی رقابت‌های هندبال به مصاف رقبایشان بروند. تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی در گروه D با ژاپن، عربستان و مغولستان همگروه است که به ترتیب 2، 3 و 5 مهرماه به مصاف مغولستان، ژاپن و عربستان می‌رود.


گاف فدراسیون، گریبان سابر را گرفت
پاداش قهرمانی آسیا از قلم افتاد
هفت روز پیش کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش، برای شارژ ورزشکاران مراسمی را برگزار کرد تا با یک تیر دو نشان بزند؛ هم تجلیل از مدال‌آوران باشد و هم بدرقه کاروان ایران در هانگژو. اما دو مدال شمشیربازان سابر در آسیا جا افتاده بود. تیم ملی سابر ایران 30 خردادماه نایب قهرمان تیمی آسیا شده بود و علی پاکدامن هم طلای انفرادی را در چین از چنگ کره‌ای‌ها درآورده بود، از سبد مدال‌های شمشیربازان کم شده بود و آنها تنها پاداش مدال بازی‌های کشورهای اسلامی را گرفتند؛ اتفاقی که کمی شمشیربازان سابر را دلخور کرد. محمد رهبری ملی‌پوش سابر می‌گوید: «بالاخره بعد از چند سال مراسم تجلیل و بدرقه برگزار شد که خوب بود. فقط پاداش مدال قهرمانی آسیای ما حساب نشده بود و تنها پاداش کشورهای اسلامی را گرفتیم. نمی‌دانم قضیه چه بود اما ظاهراً قرار است درست شود.»
ظاهراً فدراسیون شمشیربازی مدال قهرمانی آسیای ملی‌پوشان سابر را از قلم انداخته است. البته این تمام ماجرا نیست و با اینکه شمشیربازی سابر ایران مدیون پیمان فخری سرمربی سابقش است و حتی به گفته امین قربانی سرمربی تیم ملی او در قهرمانی جهان به‌رغم اینکه هیچ وظیفه‌ای نداشت اما با رایزنی، امکانات رایگان برای ملی‌پوشان گرفت. هرچند او مدتی است کاری با تیم ملی شمشیربازی سابر ندارد، اما دلش با تیم است و شاگردانش. انگار فدراسیون خیلی زود او را فراموش کرد تا جایی که حتی اسمش را در لیست تیم برای پاداش بازی‌های کشورهای اسلامی نیاورده بود و اسم امین قربانی به جای سرمربی به عنوان مربی نوشته شده بود.
علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی معتقد است جایی برای نگرانی در این باره نیست: «مدال قهرمانی آسیای بچه‌ها جا افتاده بود، وقتی با کیومرث هاشمی در بازدید از اردوی تیم ملی مطرح شد، فدراسیون هم اصلاحیه زد و با قولی که سرپرست وزارت داد، این قضیه جبران می‌شود. حتی اسم پیمان فخری که در لیست تیم نبود هم اصلاح می‌شود.»
با این حال ظاهرا گفته می شود،رایزنی فدراسیون جواب نداده و فدراسیون  خودش   پاداش از قلم افتاده را جبران می کند.

جستجو
آرشیو تاریخی