صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

بسیج ورزشی‌ها برای رأی اعتماد مجلس به هاشمی

روی خوش مجلس به وزیر ورزش و جوانان

نمایندگان مجلس شورای‌ اسلامی، امروز در جلسه‌ای علنی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی را برای وزارت ورزش و جوانان بررسی می‌کنند؛ 49 روز بعد از آمدن او به وزارت ورزش. هاشمی که هیچ‌ وقت از ورزش دور نبوده، سال 85 وقتی هنوز وزارت ورزش در کار نبود، معاونت سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور بود. او، بعد از محمدعلی آبادی، از سال 92 با ریاست کمیته‌ ملی المپیک، با آن چهار سال تجربه مدیریت، از زیر و بم ورزش ایران خبر دارد. کیومرث هاشمی با ریاست‌جمهوری دکتر رئیسی گفته می‌شد از کاندیداهای وزارت ورزش است، اما در نهایت سیدحمید سجادی وزیر شد. دوره وزارت سجادی به چهار سال نرسید و 10 مردادماه به دلیل عوارض حادثه سقوط بالگرد و ادامه درمان، با استعفایش، کیومرث هاشمی با حکم دکتر سیدابراهیم رئیسی، دوباره با سرپرستی وزارت به بطن ورزش ایران برگشت.
برگشت تا با استفاده از تجربیاتش کمک‌حال ورزش ایران در روزهای حساس برای موفقیت در بازی‌های آسیایی و المپیک 2024 باشد. او به محض آمدن به ساختمان سئول، خیلی زود دست به‌کار شد تا فرصت از دست نرود. همان موقع هم خودش گفته بود: « با تجربه 30 ساله‌ام در مدیریت ورزشی، چالش‌های ورزش مشخص است و با برنامه‌ریزی‌ای که طبق چالش‌ها انجام خواهیم داد در ورزش قهرمانی، ورزش جوانان و ورزش همگانی، اولویت‌بندی خواهیم کرد. در ورزش مهم‌ترین رویداد امسال ما بازی‌های آسیایی است که عملکرد مجموعه فدراسیون‌ها در این بازی‌ها مشخص می‌شود. با سابقه کاری‌ام که مسئولیت کمیته ملی المپیک هم داشته و در بازی‌های المپیک و رویداد‌های ورزشی دیگر حضور داشته‌ام، باید در فضای همدلی مشکلات کاروان اعزامی را به حداقل برسانیم.» او در حرف‌هایش نشان داد حتی حواسش به ورزش همگانی هم هست: «همه ورزش، ورزش قهرمانی نیست. یکی از رسالت‌های اصلی ما در وزارت ورزش، توسعه ورزش همگانی است. در این زمینه غفلت صورت گرفته و تقصیر یک نفر هم نیست. برای مثال در بحث دانش‌آموزان چند آمار می‌دهم؛ از هر 3 دانش‌آموز ما یک دانش‌آموز دچار چاقی است. از هر 4 نفر نیز یک نفر دچار ناهنجاری وضعیتی است. این بدان معناست که ما در عمومی کردن ورزش بی‌توجهی کرده‌ایم.» سرپرست جدید وزارت ورزش خیلی زود به داد ورزشکاران برای حل مشکلاتشان رسید. او در اولین قدم دریاچه آزادی را که به دلیل گرمای زیاد نفس‌های آخر را می‌کشید با رایزنی با وزارت نیرو و رساندن آب از خشکیدن نجات داد، تا قایقرانان ملی‌پوش بدون دغدغه و در آرامش برای بازی‌های آسیایی تمرین کنند.
اهالی ورزش، حضور مدیر باتجربه ورزشی در رأس وزارت ورزش را بهترین انتخاب و تکلیف خود را پشتیبانی از او می‌دانند، تا حدی که همه بزرگان ورزشی در مصاحبه‌هایشان با تأیید شایستگی او، حمایت بی‌چون و چرای‌شان را از انتخاب هاشمی اعلام کرده‌اند. حتی محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم کیومرث هاشمی را بهترین گزینه برای وزارت می‌داند: «در شرایطی که ورزش ایران نیاز به تحول اساسی دارد، هاشمی از عهده این مهم برمی‌آید و می‌تواند رأی اعتماد مجلس را بگیرد. نگاه نمایندگان به او مثبت است. من خوشبین هستم که او می‌تواند در کارش به عنوان وزیر ورزش و جوانان موفق باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی