صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر


سقوط و صعود بسکتبال در رنکینگ
تیم‌ملی بسکتبال مردان ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی با چهار پله سقوط مواجه شد.این تیم که در جام جهانی 2023 در جایگاه ماقبل آخر ایستاد، بنا براعلام رنکینگ جدید فدراسیون جهانی با 427.8 امتیاز و چهار پله سقوط در مکان بیست‌وهفتم جهان و چهارم آسیا پس از استرالیا، نیوزیلند و ژاپن قرار گرفت، اما تیم زنان صعود چشمگیری داشت. آنها با توجه به مقام دوم دسته دوم آسیا با هدایت النی کاپوجیانی، سرمربی یونانی در آخرین رنکینگ جهانی با ۲۶ پله صعود به جایگاه ۵۲ رنکینگ جهانی رسیدند.
 
 
نوجوانان بسکتبال برابر ژاپن
تیم بسکتبال نوجوانان کشورمان برای حضور در مسابقات آسیایی عازم قطر شد. شاگردان محمدرضا اسلامی، جمعه شب ساعت ۲۲:۴۵ تهران را به مقصد دوحه ترک کردند تا از امروز در این میدان آسیایی به میدان بروند. ترکیب ایران در این دوره را بهزاد ایزانلو، ایمان ولی‌زاده، آریان عدالت‌فر، امیرحسین عبیدی، پارسا استوان، دانا دادوند، محمد مهد جلالی، محمدامین قراپازوکی، بنیامین محمدی، محمد شمسی انبوهی، مجید علایی خسروشاهی و سینا محمدی تشکیل می‌دهند.
این تیم در گروه   آسیا با تیم‌های ژاپن، عربستان و قطر قرار دارد که در اولین مسابقه خود امروز ساعت 15:00 به مصاف ژاپن یکی از مدعیان جام می‌رود. گروه‌بندی سایر تیم‌ها؛ گروه A استرالیا، هند، لبنان و سریلانکا، گروه C نیوزیلند، کره جنوبی، بحرین و اردن، گروه Dفیلیپین، چین، مالزی و قزاقستان است.


تمرین تیم‌ملی والیبال در هانگژو
تیم‌‌ملی والیبال ایران چند ساعت بعداز ورود به دهکده بازی‌های آسیایی، اولین تمرین را انجام دادند. رقابت‌های والیبال بازی‌های آسیایی 28شهریورماه در هانگژو شروع می‌شود و تیم بهروزعطایی هم از 29شهریورماه به میدان می‌رود. سیدمحمد موسوی عراقی (کاپیتان)، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، جوادکریمی، امیرحسین اسفندیار، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی، پوریا حسین‌خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب 12 نفره ایران در بازی‌های آسیایی هستند که بامداد جمعه راهی هانگژو شدند و بامداد دیروز رسیدند و با استقرار در دهکده بازی‌ها واستراحت چند ساعته با حضور در سالن بدنسازی زیر نظر یاناس، مربی بدنساز لهستانی اولین تمرین را انجام دادند. تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی با نپال و بحرین درگروه B مسابقه می‌دهد.
 

شروع توفانی نیمار در عربستان
نیمار شاه ماهی الهلال، کار خود را در لیگ عربستان توفانی شروع کرد. در چهارچوب هفته ششم لیگ حرفه‌ای عربستان، الهلال با درخشش ستاره خود 6-1 مقابل ریاض به پیروزی رسید. نیمار مهاجم برزیلی سعودی‌ها در طول 25 دقیقه حضور خود در این بازی با 2 گل و 1 پاس گل، 3 تأثیر مستقیم داشت.
او هم چنین در این بازی یک پنالتی گرفت و 5 موقعیت گلزنی خلق کرد که موفق شد فقط دو موقعیت را به گل تبدیل کند. الهلال که همگروه نساجی نماینده کشورمان است، حالا با این برد به استقبال لیگ قهرمانان آسیا می‌رود.

دهکده بازی‌ها گشایش یافت
در فاصله ٧ روز مانده به شروع بازی‌های آسیایی دهکده بازی‌ها در هانگژو به طور رسمی افتتاح شد.نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ درحالی به میزبانی شهر هانگژوی چین برگزار می‌شود که دهکده بازی‌های آسیایی هانگژو به‌طور رسمی باحضور مدیران شورای المپیک آسیا و ستاد برگزاری بازی‌ها، افتتاح شد.این دهکده میزبان بیش از ۲۰‌ هزار نفر شامل ورزشکاران، کادر فنی، کادر اجرایی و نمایندگان رسانه‌ها خواهد بود. مراسم افتتاحیه این بازی‌ها هم روز شنبه اول مهرماه برگزار خواهد شد. چین برای سومین بار از این رویداد میزبانی می‌کند؛ پیش از این پکن در سال ۱۹۹۰ و گوانگژو در سال ۲۰۱۰ میزبانی این رویداد را برعهده داشتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی