صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

هفته‌ای بارانی در پیش داریم
شیما جهان‌بخش- سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران طی هفته پیش رو در مناطق شمالی کشور خبر داد و برای 4 استان هشدار زرد، رگبار و رعد و برق و برای 12 استان هشدار زرد همراه با وزش باد شدید صادر کرد.
بر این اساس طی روزهای ابتدایی هفته جاری برای استان‌های گیلان، گلستان، مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان هشدار زرد صادر شده است. همچنین برای شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز هشدار زرد وزش باد شدید و طوفان صادر شده است.
«صادق ضیاییان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور روز گذشته (شنبه) در مناطقی از استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی شاهد رگبار پراکنده و وزش باد شدید بوده‌ایم اما از امروز (یکشنبه) این بارش‌ها آسمان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل را نیز در بر خواهد گرفت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطقی از شمال غرب شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما خواهیم بود. روز سه‌شنبه هم این شرایط در استان‌های گیلان و مازندران و ارتفاعات غربی البرز ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه سواحل غربی دریای خزر هم بارانی می‌شود.
 طوفان گرد و خاک سیستان 1161 نفر را راهی بیمارستان کرد
«مجید محبی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان به«ایران» گفت: در پی وقوع موج جدید وزش بادهای 120 روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز 1161 نفر از مردم راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از این تعداد 162 نفر بستری شده‌اند و بقیه تحت درمان سرپایی قرار گرفته‌اند، افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی