صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:
توافق با طالبان ‌برای تأمین حقابه هیرمند
زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص حقابه هیرمند با توجه به اینکه آن طرف هم با خشکسالی مواجه بوده و در توافق این است که اگر بارندگی انجام شود حقابه را در اختیار ایران قرار دهند طالبان با تأمین حقابه هیرمند در صورت نبود خشکسالی موافقت کرده است.
محمد کرمی در خصوص پیگیری موضوع حقابه هیرمند پس از گذشت 21 سال، گفت: با توجه به اینکه موضوع فوق در زمان دولت‌های مختلف و با تغییراتی در افغانستان رخ داده هم‌اکنون به طور جد در دست پیگیری است و در این راستا سفری به افغانستان صورت گرفت و مذاکرات مختلفی توسط وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور انجام شد.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آنچه ما برای جایگزینی موضوع حقابه هیرمند در دست پیگیری قرار داده‌ایم حول چند محور است که موضوع حفر چاه‌های ژرف، طرح اضطراری انتقال آب به سیستان، طرح انتقال آب از تهلاب و انتقال آب از دریا بخشی از آنها بوده که نیازمند اعتبارات است.
وی ادامه داد: در بحث اعتبارات در زمینه طرح انتقال آب از دشت تهلاب که مورد توجه ویژه رهبر معظم انقلاب بوده است و بخشی از اعتبارات تأمین شد و هم‌اکنون کار با سرعت پیش می‌رود، به سمت دریا هم به همین صورت دارد کار انجام می‌شود.
کرمی با اشاره به اینکه باید به چند موضوع همه‌جانبه فکر کرد، گفت: در خصوص حقابه هیرمند با توجه به اینکه آن طرف هم با خشکسالی مواجه بوده و در توافق این است که اگر بارندگی انجام شود حقابه را در اختیار ایران قرار دهند ما همزمان این طرح‌ها را پیش می‌بریم، چون آب مسأله حیاتی است و ما نمی‌توانیم از آن غفلت کنیم و منتظر بمانیم که آب هیرمند بیاید؛ بسرعت کار را پیش می‌بریم که حتی برای یک روز دچار مشکل نشویم.

راه‌اندازی دو کارخانه طلا و مس در
سیستان و بلوچستان
استاندار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر معادن بسیار معادن بکری دارد، افزود: بخشی از کار در این حوزه شروع شده و در بخشی‌هایی هم قبلاً کارهایی انجام شده؛ همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند در دوران انقلاب اسلامی کارهای خوبی در استان انجام شده، اما یک عقب افتادگی‌‌هایی هست که باید جبران کنیم.
 
مسدودسازی یک معبر شهری شیراز به مدت یک‌سال
شیراز- ورودی بلوار نواب صفوی شیراز از کمربندی این کلانشهر با هدف ساخت تقاطع غیرهمسطح به مدت یک‌سال بسته شد.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برابر مصوبه شورای ترافیک استان به دلیل اجرای تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی، ورودی بلوار نواب از کمربندی به مدت یک سال مسدود شد.
در این اطلاعیه ضمن قدردانی از شکیبایی شهروندان در مدت اجرای این پروژه عمرانی آمده است: مسیر جایگزین از بلوار جدیدالاحداث مادر تعیین شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی