اخبــار

افزایش قربانیان زلزله مراکش
امدادگران در مراکش با دست خالی یا با استفاده از تجهیزات سنگین همچنان در تلاش هستند تا بازماندگان بیشتری را از زیر آوارهای زلزله‌ای که شمار جانباختگان آن تاکنون از 2900 نفر فراتر رفته، نجات دهند.
به گزارش الجزیره، وزارت کشور مراکش در آمار به‌روزرسانی شده از تلفات این حادثه اعلام کرد: تعداد قربانیان زلزله به 2901 نفر و شمار مجروحان به ۲۵۶۲ نفر رسیده است.
 زمین‌لرزه شدید جمعه شب حدود ساعت ۲۳:۰۰ به وقت محلی در منطقه‌ای کوهستانی رخ داد.
این زمین‌لرزه، ده‌ها روستا را به ویرانه تبدیل کرد. سربازان و نیروهای امدادی، عملیات نجات را با پشتیبانی تیم‌هایی کمکی از چندین کشور ادامه داده‌اند.
مقاماتی از سازمان جهانی بهداشت می‌گویند این فاجعه بیش از ۳۰۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است.
 
سیل و طوفان لیبی صدها کشته به جا گذاشت
هلال احمر لیبی اعلام کرده است در پی وقوع طوفان و سیل بی‌سابقه در این کشور دست‌کم ۲۰۰ نفر کشته شده‌اند، با این حال برخی از منابع خبری شمار تلفات این حادثه را تا ۲۰۰۰ نفر تخمین زده‌اند.
در حالی که رهبر دولت خودخوانده در شرق لیبی می‌گوید تعداد کشته‌ها بیش از ۲۰۰۰ نفر خواهد بود، شبکه «الجزیره» به نقل از مرکز پزشکی استان «البیضاء» واقع در شمال شرق این کشور اعلام کرده است: برآوردهای اولیه حاکی از تلف شدن ۵۰۰۰ نفر فقط در شهر «درنه» بر اثر سیل است.
مقامات همچنین تأکید دارند: به دلیل گستردگی فاجعه در شرق لیبی به تیم‌های امدادی تخصصی نیاز داریم.
بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی، وزیر کشور دولت در شرق لیبی نیز گفت: اجساد بیش از ۱۵۰۰ نفر که بر اثر بارندگی شدید در شهر درنه، جان خود را از دست داده بودند پیدا شده و تعداد ناپدید شدگان به ۷۰۰۰ نفر رسیده است. همچنین در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام شده است.  
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی و نیز ارسال اقلام امدادی برای متأثرین از سیل و طوفان در لیبی خبر داد.
 
فرود اضطراری هواپیمای مسافربری روسی در سیبری
مقام‌های روسیه اعلام کردند: یک فروند هواپیمای ایرباس «A۳۲۰» صبح سه‌شنبه مجبور به فرود اضطراری در یک زمین کشاورزی در سیبری شد.
به گزارش تایمز آو ایندیا، این هواپیما با ۱۶۷ سرنشین از «سوچی» در حاشیه دریای سیاه به مقصد شهر «امسک» حرکت کرده بود. منابع خبری روسیه اعلام کرده‌اند که کسی در جریان این فرود اضطراری آسیب ندیده است. با این حال پرونده تحقیق به دلیل نقش مقررات ایمنی حمل و نقل هوایی به جریان افتاده است.

آتشفشان کیلاویا آرام شد
بعد از فوران چند روزه آتشفشان «کیلاویا» در هاوایی امریکا، فعالیت آن اکنون به دهانه آتشفشان محدود شده است. این آتشفشان که تقریباً پس از دو ماه، یکشنبه (19 شهریور) با جریان‌های گدازه درخشان در یکی از دهانه‌های آن، فوران کرد اکنون فعالیت آن به دهانه آتشفشان محدود شده است. کیلاویا جوان‌ترین و فعال‌ترین آتشفشان هاوایی است که فوران‌های متعددی را در سال‌های گذشته تجربه کرده است.

فرار کروکودیل‌ها  از مزارع پرورشی چین
رسانه‌های داخلی چین می‌گویند: سیل در یکی از شهرهای جنوبی این کشور بیش از ۷۰ کروکودیل را از یک مزرعه پرورش این حیوانات فراری داده است.  
به گزارش سی‌ان‌ان، مقامات شهر «ماومینگ» در استان جنوبی «گوانگ‌دونگِ» چین عملیاتی را برای بازگرداندن این حیوانات آغاز کرده‌اند که پس از سیل شدید و بالا آمدن آب در محل نگهداری از آنها در یک مزرعه تجاری فرار کرده بودند.
مقامات همچنین به برخی از ساکنان منطقه هشدار دادند که در خانه بمانند.  پایگاه خبری «های‌بائو» در «شاندونگ» گزارش داده است که دست‌کم ۶۹ کروکودیل بالغ و شش کروکودیل جوان در یک نقطه در نزدیکی روستای «پنگ چون» در حال پرسه زدن، دیده شده‌اند.
در چین، کروکودیل‌ها به خاطر پوست‌شان ارزشمند هستند و اعتقاد مردم محلی بر این است که گوشت این حیوانات نیز در طب سنتی چین ارزش دارویی دارد. همچنین استان گوانگدونگ به دلیل آب و هوای نسبتاً گرم‌تر، مکانی مطلوب برای مزارع پرورش کروکودیل است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی