صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

شکست بازدارندگی امریکا در تایوان
نشریه فارن پالسی نوشت، جنگ ابرقدرت‌ها در تایوان «فاجعه‌بار» خواهد بود و امریکا با اینکه تعهد داده تا امنیت تایوان را حفظ کند اما به اندازه کافی برای متوقف کردن جنگ احتمالی کاری نمی‌کند. بنا بر این گزارش امریکا متعهد شده امنیت تایوان را حفظ کند اما به اندازه کافی برای توقف جنگ احتمالی کاری انجام نداده است. این نشریه در ادامه نوشت، اگر امریکا و چین در مورد تایوان با یکدیگر درگیر شوند، جنگی که از قبل پیش‌بینی می‌شد، رخ خواهد داد بنابراین شکست در بازدارندگی آن «دردناک» خواهد بود.

 

خروج ایتالیا
از جاده چین
نخست‌وزیر ایتالیا به صورت خصوصی به همتای چینی خود اطلاع داده که رُم در حال برنامه‌ریزی برای خروج از ابتکارعمل کمربند و جاده است؛ اقدامی که به آزمونی در روابط بین ایتالیا و چین تبدیل می‌شود. به گزارش بلومبرگ، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در دهلی این مسأله را به لی چیانگ همتای چینی خود گفت و تأکید کرد، با این حال ایتالیا هنوز به دنبال روابط دوستانه با پکن است. ایتالیا رسماً در سال ۲۰۱۹ این بسته سرمایه‌گذاری را امضا کرده بود.

 

احتمال بازگشت آرماگدون به ارتش روسیه
یک نویسنده روس در کانال تلگرامی خود مدعی شد که ژنرال سوروویکین، رئیس برکنار شده هوافضای روسیه به عنوان رئیس کمیته هماهنگی کشورهای همسود در امور دفاع هوایی انتخاب شده است. به گزارش ایسنا، زاخار پریلپین، نویسنده مشهور روس در کانال تلگرامی خود به نقل از منابع خود گزارش داد: تمامی نمایندگان شورای وزیران دفاع کشورهای مستقل همسود (استقلال یافته از شوروی سابق) به نامزدی ژنرال سوروویکین، فرمانده سابق نیروهای هوافضای روسیه رأی دادند. این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی روسیه تأیید نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی