گزارش و خبر

قهرمانی پاراتکواندوکاران در آسیا
هشتمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو قهرمانی آسیا که با شرکت ۱۲۶ ورزشکار به میزبانی لبنان در شهر بیروت برگزار شد، با قهرمانی تیم‌های زنان و مردان کشورمان به پایان رسید. در بخش زنان، ایران با چهار مدال طلا و دو نقره عنوان قهرمانی را کسب کرد و در بخش مردان نیز تیم کشورمان با کسب دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز قهرمان شد. سعید صادقیان‌پور در وزن منهای۶۳ کیلوگرم (طلا) حامد حق شناس در وزن بعلاوه 80 کیلوگرم (طلا) مهدی‌پور رهنما در وزن منهای 70 کیلوگرم (نقره)، محمدطاها حسن‌پور در وزن منهای 58 کیلوگرم (نقره)، علیرضا بخت در وزن منهای 80 کیلوگرم (نقره) امیرمحمد حقیقت شناس دیگر ملی‌پوش کشورمان در وزن منهای 70 کیلوگرم (برنز)، مریم عبدالله‌پور در وزن منهای 47 کیلوگرم (طلا)، مهدیه حسینی در وزن منهای 52 کیلوگرم (طلا)، مهتاب نبوی در وزن منهای 57 کیلوگرم (نقره)، رومینا چمسورکی در وزن منهای 65 کیلوگرم (نقره) مدال آوران کشورمان در این رقابت‌ها بودند. از سوی کمیته برگزاری این دوره از رقابت‌ها عاطفه کشاورز در گروه زنان و پیام خانلرخانی در گروه مردان به عنوان بهترین مربی انتخاب و معرفی شدند. مریم عبدالله‌پور عنوان فنی‌ترین پاراتکواندوکار آسیا در گروه زنان را تصاحب کرد و امیر جودی هم جایزه مبارزه جوانمردانه را به خود اختصاص داد.
 

 ژیمناستی که از خطر جست
محمدرضا حمیدی ژیمناست ملی‌پوش، از خطر جست. او که دیروز مثل بقیه ملی‌پوشان، جلوی چشمان دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌خواست از بارفیکس استفاده کند، قسمتی از این وسیله به دلیل فرسودگی یکی از بندهای نگهدارنده‌اش روی زمین مشکل پیدا کرد؛ اتفاقی که ممکن بود منجر به مصدومیت محمدرضا حمیدی ملی‌پوش شود و او بازی‌های آسیایی را از دست بدهد که به خیر گذشت. رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی بعد از این اتفاق بابت مستهلک بودن وسایل ژیمناستیک گلایه کرد و خواستار رسیدگی به این قضیه شد.
 

آزمون رفت، جهان نجاتی می‌آید؟!
سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران از سمت خود کناره‌گیری کرده و منتظر واکنش مدیران فدراسیون فوتبال به استعفای خود است. این تیم  کمتر از دو ماه دیگر باید در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس به میدان برود. براساس قرعه‌کشی انجام شده ملی‌پوشان باید عازم کشور استرالیا شوند و در نخستین گام، چهارم آبان‌ماه مقابل میزبان صف‌آرایی کنند و سپس به مصاف تیم‌های چین‌تایپه و فیلیپین قرار گیرند.در این میان خبرهای غیررسمی هم وجود دارد که مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال تغییر و تحولات روی نیمکت تیم ملی بعد از مسابقات انتخابی المپیک بوده‌اند و حالا استعفای آزمون باعث شده در انجام این تغییرات، تعجیل شود! اما در این میان مریم منظمی، نایب رئیس بانوان مذاکراتی با مرضیه جعفری، سرمربی خاتونی‌ها انجام داده است که او با توجه به حضور تیمش در جام باشگاه‌های آسیا به این مذاکره جواب رد داد تا متمرکز روی تیمش باشد. گفته می‌شود که در صورت پذیرش استعفای آزمون، مریم جهان‌نجاتی جدی‌ترین گزینه هدایت فوتبالی‌هاست.


داورزنی: یک دهم فوتبال به ما بدهید
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، بعد از مجمع سر درد دلش با خبرنگاران باز شد. درد دلی که بیشتر جنبه انتقاد به مسئولان بابت تبعیضی که بین فوتبال و والیبال قائل هستند، دارد: «حضور ما در قهرمانی جهان و المپیک را در مقایسه با رشته‌های توپی و توری ارزیابی کنید، اما در مقابل فضای رسانه‌ای و حمایت‌های مجلس و دولت را هم ببینید. تیم ملی فوتبال به جام جهانی می‌رود و با سه بازی به کشور برگشت و ۴ سال بعد دوباره همین سه مسابقه را دارد، اما حمایت‌ها و پاداش‌های آنها را با بقیه رشته‌ها مقایسه کنید، متأسفانه فشار این حمایت‌های نابرابر به والیبال، بسکتبال، هندبال و بقیه رشته‌ها می‌آید و باید اصلاح شود.» به گفته او، والیبال به حمایت بیشتری نیاز دارد: «ما نیازمند حمایت بیشتر دولت هستیم و باید کنار ما باشد، همان نگاهی که به فوتبال می‌شود به بقیه تیم‌ها در این رده هم باید بشود. اگر سکه می‌دهند به بقیه هم باید بدهند. والیبال ما نماینده ایران در رویدادهای بزرگ است و رشته‌ای هستیم که در لیگ جهانی و ملت‌ها ۶۰۰ میلیون بیننده دارد، امروز حتی نایب قهرمانی ما در آسیا شکست محسوب می‌شود و امیدواریم یک دهم کمکی که به فوتبال می‌شود را به ما هم بکنند. »


سهرابی بین ستاره‌های جهان
اتحادیه جهانی کشتی از ستاره‌های جوانی نام برد که می‌توانند در مسابقات جهانی خطرناک ظاهر شوند. اتحادیه جهانی کشتی با این مقدمه نگاهی به ستاره‌های جوان حاضر در مسابقات بلگراد انداخت که نام فرنگی‌کار کشورمان نیز دیده می‌شود. اگر محمدرضا ‌گرایی قهرمان المپیک ایران نبود، دانیال سهرابی می‌توانست نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران برای مسابقات جهانی باشد اما سهرابی باید به وزن ۷۲ کیلوگرم برود. او چالشی برای ستاره‌های شناخته شده در این وزن خواهد بود.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی