سامورایی‌ها طناب دار را گردن فلیک انداختند

اخراج سرمربی، تاوان تحقیر ژرمن ها در خانه

فائزه زمانی
خبرنگار

سامورایی‌ها در خاک آلمان برای ژرمن‌ها تونل وحشت ساختند.ژاپنی‌ها در یک دیدار دوستانه، نسبتاً غیردوستانه شمشیر خود را زیر گلوی ژرمن‌ها گذاشتند تا با برد 4-1 آنها را در خانه خود تسلیم کنند.
تیم ملی آلمان 10 ماه بعد از شکست 2-1 مقابل سامورایی‌ها در جام جهانی 2022 قطر، برای جبران آمده بود اما می‌خواست ابرو را درست کند، زد و چشمش را هم کور کرد تا با چهار گل مقابل نماینده آسیا بردی خفت بار را تجربه کند.در این میان مارک آندرا تراشتگن دروزاه‌بان آلمان‌ها با 7 مهار توپ، آبروی آنها را خرید تا شکستی سنگین‌تر از این رقم نخورد.
ژرمن‌ها با هدایت هانسی فلیک در25 بازی رسمی خود، 6 شکست، 7 مساوی و فقط 12 برد را رقم زده‌اند که البته 8 برد به یک سال و نیم قبل برمی گردد.همچنین در 5 بازی اخیر خود طعم برد را نچشیده‌اند و با 4 باخت و تنها یک تساوی مقابل اوکراین وضعیت وخیمی را پشت سر گذاشته‌اند. آلمانی‌ها با این مربی ناامید کننده از یورو 2020 حذف شدند و حتی از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر هم بالا نیامدند. هانسی فلیک در ادامه روند ناامید کننده‌اش با این باخت، گور خودش را با دستان خود کند تا فلیک از تیم آلمان اخراج شود. این مربی خیلی زود در آلمان به پایان خط رسید. او بعد از شکست تحقیرآمیز مقابل ژاپن از سمت سرمربیگری تیم ملی آلمان اخراج شد. جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان صبح روز یکشنبه با پیشنهاد برند نوئندورف رئیس فدراسیون انجام شد و تصمیم نهایی این بود که فلیک از سمت خود کنار گذاشته شود. بنابر اعلام فدراسیون فوتبال آلمان تا اطلاع ثانوی مارکوس سورگ و دنی رول به صورت مشترک و موقت هدایت تیم ملی آلمان را برعهده می گیرند. نوئندورف با اعلام خبر اخراج فلیک گفت: «کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که تیم ملی بزرگسالان مردان کشور نیاز به خونی جدید در رگهای خود بعد از نتایج ناامیدکننده اخیر دارد. ما نیاز به خوشبینی و اعتماد به نفس داریم که با این روحیه به جام ملتهای اروپا وارد شویم. برای من، این یکی از سخت ترین تصمیماتی بود که در دوران فعالیتم گرفتم. چون ارزش هانسی فلیک و همکارانش را به عنوان کارشناسان خبره فوتبال و افرادی متعهد می دانم. با این وجود‌، موفقیت ورزشی برای فدراسیون فوتبال آلمان در اولویت قرار دارد و گرفتن این تصمیم اجتناب ناپذیر بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی