صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  ابوالفضل مهدی‌پور، مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: تعداد شایان توجهی از خانه‌های قدیمی شوشتر به دلیل ارزش تاریخی که دارند با مشارکت بخش خصوصی مرمت و احیا می‌شوند.
  داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های شماره‌گذاری شده فرسوده و فاقد معاینه فنی هستند، گفت: با اجرای طرحی موتورسیکلت‌ها فرسوده را از رده خارج می‌کنیم.
 سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی روزانه ۶ قطار مسافری در مسیر تهران ـ مشهد مقدس در دهه سوم شهریور خبر داد.
  حسن قاسم‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت تصاویر یک قلاده کفتار راه راه در منطقه حفاظت شده آق‌ داغ خلخال خبر داد.
  مرتضی زنگنه، رئیس دادگاه عمومی درگزین گفت: با پیگیری‌های این حوزه قضایی و همکاری میراث فرهنگی شهرستان‌های رزن و درگزین، دو اثر تاریخی «برکه تفریحی» و «عمارت آقا زاده» در شهر شاهنجرین ثبت ملی شد.
  سون تائو، رئیس آکادمی ملی جنگلداری و منابع طبیعی جمهوری خلق چین با اشاره به طرح «دیوار سبز بزرگ»، گفت: تاکنون در قالب این طرح، بیش از ۳۲ میلیون هکتار درخت بادشکن و بیش از ۸۵ میلیون هکتار از مراتع تخریب‌شده این کشور احیا شده است.
  علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان همدان گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری یک میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۳۷ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی همدان بازدید کردند.
  سید مهدی موسوی موحد، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: باید مجموعه سرویس‌های بهداشتی‌ اطراف مسجد از جمله سرویس بهداشتی مجموعه علامه مجلسی و بازارهای اطراف فعال شود و در مرحله بعد، مجموعه سرویس بهداشتی در نزدیکی جلوخان میدان ساخته شود تا کسبه و بازاریان از آنها استفاده کنند.
  بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به ذخیره‌سازی سلول‌های جنسی یوزپلنگ‌های تلف‌شده، گفت: امکان کار در زمینه لقاح مصنوعی و تولید جنین یوزپلنگ در محیط آزمایشگاهی اکنون وجود دارد.
  حسن حسینی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان، با اشاره به مشاهده فعالیت‌های عمرانی برای احداث خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس در نزدیکی دره‌راگه، از توقف این فعالیت‌ها خبر داد و اعلام کرد: خطری دره را تهدید نمی‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی