صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

پیش بینی حضور 8 میلیونی زائران در مشهد
وزیر کشور : 80 درصد مسافران دهه آخر صفر با خودروی شخصی به مشهد می آیند
مشهد- وزیر کشور گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد زائران مشهد در دهه آخر صفر با وسایل نقلیه شخصی و عمومی از مسیرهای جاده‌ای برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند و بر همین اساس ایمنی جاده ها باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی در نشست ستاد خدمات سفر در مشهد با اشاره به روکش آسفالت بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان خراسان رضوی افزود: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی روکش هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی در حدود یک سال گذشته آسفالت شده است و این روزها تأثیر آن در سفرها به خراسان رضوی مشهود است. وی اظهار کرد: در دوره‌های گذشته سالانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت می‌شده است که در حدود یک سال اخیر ۶ برابر میانگین دوره‌های گذشته در این زمینه کار شده است.
وحیدی افزود: ۷۰۰ هزار اسکان روزانه در مشهد فراهم شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود هشت میلیون زائر به مشهد بیایند که نشان می‌دهد مردم ایران از ایمانی عمیق و قوی برخوردار هستند.

طرح «هم‌‌محله» امام رضا(ع)  در مشهد آغاز شد
 معاون فرهنگی، اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: همزمان با دهه پایانی صفر طرح «هم‌‌محله» امام رضا (ع) برای رفع دغدغه‌های زائران بارگاه شریف رضوی در مشهد آغاز شد.
حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا افزود: در قالب طرح هم‌محله امام رضا(ع) که برای دومین سال همزمان با دهه پایانی صفر در مشهد مقدس اجرا می‌شود، اسکان رایگان زائران در چهار عرصه شامل مساجد، منازل و مدارس علمیه، حمل و نقل رایگان، نذر خدمت و مهارت و موکب‌داری انجام می‌شود.
وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ هزار نفر در هر شب از طریق سامانه اسکان رایگان از این طرح بهره‌مند شدند.
معاون فرهنگی، اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: امسال نیز بیش از ۲۰۰ مسجد به امر خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر می‌پردازند و متقاضیان ارائه خدمات و همچنین متقاضیان استفاده از خدمات می‌توانند از طریق سامانه zaer.masjedona.ir نسبت به این امر اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی