صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

نقض آتش‌بس در اردوگاه عین الحلوه

درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه، بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان پس از آتش‌بسی چندساعته با شدت بیشتری این‌بار با مسلسل و توپ از سر گرفته شد که در نتیجه آن دست‌کم 3 تن کشته و بیش از 20 نفر مجروح شده‌اند.
به گزارش سایت النشره، مرکز درگیری‌های صبح دیروز در محله حطین در جنوب لبنان بود و بنا به اعلام رسانه‌های لبنانی این نبرد به مناطق اضطراری نیز کشیده شده است. بنا بر اعلام سایت خبری العهد، یکی از اعضای جنبش فتح در میان کشته‌شدگان دیروز بود اما هویت دو تن دیگر هنوز مشخص نشده است. در همین راستا شبکه المیادین اعلام کرد تماس‌هایی میان مقامات لبنان و طرف‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه عین‌الحلوه صورت گرفته است.
نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اولویت توقف اقدامات نظامی و همکاری با دستگاه‌های امنیتی لبنان برای رفع تنش‌های موجود در اردوگاه تأکید کرد. میقاتی در این گفت‌و‌گو خاطرنشان کرد: «آنچه در حال وقوع است به هیچ‌وجه به مسأله فلسطین کمک نمی‌کند و توهین بزرگی به لبنان و بویژه به شهر صیدا است که آغوش خود را برای برادران فلسطینی‌مان باز کرده است. از برادران فلسطینی نیز انتظار می‌رود که مطابق با قوانین و مقررات کشور لبنان رفتار کنند.»
پنجشنبه شب در پی انفجار دو بمب در اردوگاه عین‌الحلوه، درگیری‌های شدید میان جنبش فتح و طرف‌های دیگر در دو منطقه البرکسات و بستان القدس رخ داد که به زخمی شدن چند نفر انجامید. اما با شدت گرفتن این درگیری‌ها جمعه شب، توافق آتش‌بس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه در جنوب لبنان در نتیجه رایزنی‌های ارتش لبنان و نمایندگانی از جنبش فتح و حماس منعقد شد اما این توافق نیز دوام نیاورد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی