صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

دستگیری سارق با حضور به‌موقع صاحبخانه
مرد جوان وقتی از مسافرت به خانه برگشت با مشاهده سارق در خانه‌اش با کمک پلیس او را دستگیر کردند.
سرهنگ بهزاد ثابت راسخ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در تشریح خبر گفت: شامگاه جمعه یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از حضور سارق در منزلش خبر داد که بلافاصله مأموران به محل رفته و سارق را که از افراد سابقه‌دار شهرستان بود، دستگیر کردند.وی در ادامه گفت: این سارق پس از اطمینان از خالی بودن منزل با هدف سرقت طلا وارد ساختمان شده بود که با حضور به‌موقع صاحبخانه و تماس وی دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.
 
پایان فرار 10 ساله زن کلاهبردار
زن کلاهبردار که از طریق فروش ملک بیش از 22 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و 10 سال متواری بود، دستگیر شد.
 سرهنگ سید علی میر احمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با شکایت چند شاکی مشخص شد زنی در سال 92 در یکی از استان‌های غربی کشور از طریق خرید و فروش املاک مبالغ هنگفتی کلاهبرداری و با صدور چک‌های بی‌محل، به شهر سمنان مهاجرت کرده است. بدین ترتیب موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت. مأموران در نهایت پس از انجام اقدامات اطلاعاتی وسیع و هوشمندانه، محل کار و زندگی وی را در شهر سمنان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مسیر محل کارش دستگیر کردند. در ادامه مشخص شد این زن از چند نفر 22 میلیارد و 153 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

تصادف عمدی خودرو با دوچرخه سوار
روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک خودرو پژو 206 نقره‌‌ای در محور هراز قبل از دوراهی امامزاده عبدالله، به عمد نزدیک یک گروه دوچرخه‌سواری شده و سرنشین سمت شاگرد، ضربه‌ای به فرمان یکی از دوچرخه‌ها وارد کرد. بر اثر این برخورد دوچرخه‌سوار تعادل خود را از دست داده و به سمت جاده منحرف شد که در همین موقع یک خودرو نیسان نیز با وی برخورد کرد و از روی او رد شد. هر چند در این حادثه پسر دوچرخه سوار به طرز معجزه آسایی جان سالم به در برد اما دچار مصدومیت و پارگی تاندون پا شد و دوچرخه‌اش نیز از بین رفت. از آنجا که دوربین‌های مداربسته این تصاویر را ثبت کرده بود با شکایت دوچرخه سوار تحقیقات در این باره ادامه دارد.
 
توقیف خودرو رانندگان مست بعد از تست الکل
 رئیس پلیس راه یزد از فوت ۹ نفر و مجروح شدن پنج نفر به علت مصرف مشروبات الکلی و مستی در حین رانندگی در سال‌جاری در استان خبرداد و گفت: طبق حکم قضایی، از این پس خودرو این دسته از رانندگان به مدت ۶ ماه توقیف می‌شود.
سرهنگ «رحیم حاجی ده آبادی» به ایرنا گفت: در صورتی که مصرف مشروبات الکلی توسط راننده‌ای اثبات شود، علاوه بر توقیف خودرو به مدت ۶ ماه، به عنوان مجرم، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.به گفته وی، از مجموع ۷۹ فقره تصادف منجر به فوت جاده‌ای امسال استان که باعث مرگ ۹۰ نفر شده، علت ۶ مورد مستی راننده بوده که باعث مرگ ۹ نفر و جراحت پنج نفر دیگر شده است.سرهنگ حاجی ده آبادی اظهار داشت: پلیس راه فرماندهی انتظامی استان یزد با توجه به افزایش جانباختگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی، علاوه بر جاده‌های استان، تست الکل را در روزهای پنجشنبه و جمعه در جاده‌های منتهی به تفرجگاه‌های استان و روستاهای ییلاقی نیز انجام می‌دهد.
 
چاه خانه یک زن را بلعید
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از نجات خانم ۳۰ ساله‌ای خبر داد که به خاطر فرونشست زمین به درون چاه سقوط کرده بود. قدیر موسی‌خانی گفت: به دلیل نشست زمین، یک منزل مسکونی و چندین مغازه در خیابان مولوی قزوین یک خانم 30 ساله به درون چاه سقوط کرده بود.
 وی اضافه کرد: بعد از آگاهی از حادثه در ساعت 12:20 روز شنبه 18 شهریورماه 1402، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی قزوین تیم‌های امداد ونجات از ایستگاه‌های 3 مولوی و 6 نواب را به محل حادثه اعزام کرد و با انجام عملیات فنی ضمن ایمن‌سازی محل، فرد سقوط کرده را از داخل چاه خارج وبرای مداوا تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.
 
سقوط مرگبار کارگر از ارتفاع
مرد جوشکار هنگام کار در یک ساختمان نیمه ساز در بلوار هاشمیه شهر مشهد به علت سقوط از ارتفاع جان باخت.
سرهنگ «عباسعلی دهقانی» جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مشکوک کارگر یک ساختمان در حال احداث در بلوار هاشمیه، بلافاصله مأموران کلانتری «نجفی» برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی 44 ساله هنگام جوشکاری در یک ساختمان در حال احداث از ارتفاع سقوط کرده و به علت شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی